AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.299

Behöver hjälp! BMW e30 Turbobygge

Visa användare
40
jOhan!
bmw e30 -85
har plockat ur motorn nu som är en 320...ska lämnas in på oringning...men funderar på att köpa en 323motor istället...är det värt de? efter jag oringat blockat har jag hört att man även ska "svettsa" och riktplana toppen...nån som vet vem som svettsar toppar? och sen har jag läst nånstans att jag ska ha 325kolvar,323block och 320 stakar stämmer detta?snälla i behov av akut hjälp mvh Johan

www.nofearforracing.com
Visa användare
40
jOhan!
bmw e30 -85
Glömde: har tänkt köpa ett annat sprut...ska jag iaf köpa lmm och spridare från 535 till och börja med eller är det helt onödigt då?

www.nofearforracing.com
Visa användare
40
jOhan!
bmw e30 -85
en fråga till....! är det samma diameter mått på kolvarna i 320,323 och 325??

www.nofearforracing.com
Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
Ett tips är att kolla in www.pure-pf.com där finns allt du behöver veta!
...dom svetsar även toppar, har precis skickat iväg min till dom.

Visa användare
40
jOhan!
bmw e30 -85
vilket sprut använder dom flesta då? måste man köpa ett för en 20k ? mvh

www.nofearforracing.com
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
blocket på 320 och 323 är samma och de har samma borr på cylindrarna, 325 har större borr och annan topp, det som skiljer sej är stakar och vevaxeln mellan 320 och 323. Det är samma toppar och dom kryllar det av på skrotarna, så om du skjuter en så finns det gott om dem. det kosta allt mellan 2K-3K att svettsa toppen.
Visa användare
40
jOhan!
bmw e30 -85
tackar för all hjälp jag fått hittils! har även gjort ett inköp av smt6 sprut...det får duga till en början så man lär sig lite...vad ska man ha för tändning? har hört att man ska byta den? mds eller vad heter den som dom har på pure-pf är det den man ska ha? varför ska man byta? Vart köper man grenrör billigare än ppf? eller kostar dom så mycket? mvh

www.nofearforracing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.