|
|
|
|---|---|
|
När jag körde med bilen sist så hoppade ett rör av hela tiden. Motorn gick skit varje gång detta hände och gasade man så dog den(fick för mycket luft). Kunde sätta fast den provisoriskt och ta mig hem, bestämde mig för att byta ut röret(var märkt -92 så den har hängt med ett tag...) och det större som det satt fast på, anslutningarna var dåliga... Röret(som hoppar av hela tiden) sitter fast på det böjda röret efter luftmassamätaren(LMM), strax innan insuget. det är det grövre av dem två. Trodde först att det var någon sorts rör för oljedimma, vevhusventilationen kanske. Men det sitter ju fast i någonslags pump...?! Den "försvinner" in under insuget. Problemet är att man kommer inte åt röret så bra. Tror att man får montera bort hela insuget eller anlita hamstrar som gör jobbet åt en... för det är trångt! Vad som såg så enkelt ut blev plötsligt ett större projekt. Ni som har råd eller tips på vad som kan göras och vad det är för rör kan höra av er, vill ut och gasa... _____Vraum!_____ | |
|
Luftbälgen heter röret innan insuget, har jag kommit fram till. Köpte en ny sådan(original), kostade 150 kr. Bestämde mig för att inte byta ut det andra röret eftersom det är för komplicerat... Får precis in handen under insuget, men man ser inte vad man gör eftersom det är för trångt. Har dock köpt den slangen ifall den spricker helt(finns en liten spricka på den). Kostade ca. 80 kr, även den original. _____Vraum!_____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.