|
|
|
|---|---|
|
har nyligen bytt bromsar (bmw 750 skivor + ok) på m535:an passade även på att byta casterstagen. efter att jag gjort detta har ratten börjat flänga fram och tillbaka i runt 70-80km/h den slutar inte skaka förens jag antingen ökar/sänker hastigheten eller svänger kraftigt. bromsar jag skakar det bara mer. fast allting sker i just hastigheten 70-80km/h...anars går den hur fint och mjukt som hällst. har kollat de nya bromsskivorna om de har kroknat. men de är spikraka, har bytt hjul utan skillnad. har ryckt och slitit i framvagnen utan att hitta något glapp. vad kan vara fel?! kan även nämna att jag bytt en bärarm, fjäderbenslagring och det där "krängningshämmarstaget". allt detta på höger sida. vet att stötdämparna fram är slut. men tror inte de har nått med saken att göra? | |
|
Dåliga stötdämpare kan göra att man får vibrationer. Dock brukar dom nog mer visa sig vid inbromsning har jag för mig. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Kolla hur toe står | |
Paap Reeder |
Precis som Pelle säger. Min vill ha rekommenderad toe-in + 15% för att hålla sig lugn. Har inte siffrorna här nu men vill minnas att jag ställer 2,5 mm. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... går den "toe-out" med bakhjulen så påverkar det även framhjulsvibbar på nått konstigt sätt. Montera M5/E28 ställbara silentbussningar i bärarmarnas yttre fästen och ställ dom på max - läge 7 - från början ty sannolikt går den med toe-out. MVH /// Paap R |
|
ska in på en framhjulsinställning på verkstan där polaren jobbar imorrn. se om vi kan få nån årdning på sakerna. toe in är väl när man vinklar hjulen så de svänger in mot bilens mitt eller hur man ska förklara det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.