|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar ifall någon här på forumet vet ifall man kan ta bakdämparna från 325 E30 och montera på E30 M3 -87 är det något som skilljer? Anledningen varför jag frågar är att jag har ställbara Koni dämpare på g från både en 325 -87 och 89. Tacksam för snabbt svar.. mvh/Jens | |
Grusse |
Jag kan inte säga med säkerhet om det skiljer något mellan dämparna i bak, men det borde inte göra det? |
|
Jag tror inte heller att det skiljer nåt förutom i karaktären hos delarna. På 320in har jag M3E30 bakvagn med dess fjädrar men med vanliga E30 dämpare (M-Technic) och fysiskt passade det ihop hur bra som helst. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Bak passar det rent fysiskt, men avstämningen är helt olika, 325 dämparen är betydligt mjukare. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| ok jag tackar för hjälpen. Bara dom passar, karaktären bestämmer jag ju själv eftersom det är ställbart. | |
|
Sant, men även om du kan ställa dämparen så blir den aldrig lika "hård" som en dämpare avsedd för M3an i första taget. Nu tror jag dock inte det spelar något större roll i det här sammanhanget... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.