AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.222

vad betalar ni för microfilter?

Tänkte byta microfilter på bilen.
Åkte in till BMW Group GBG och köpte, han sa ja du behöver två till den här, ok tänkte jag och handlade.
Tyckte det va lite dyrt men det är ju BMW GBG så jaja.

Åkte till en GDS hall och bytte, såg där att det är två filter i varje förpackning och jag fick två förpackningar.

Åkte tillbaka till BMW Group genom tingstad runt 16:30 vilket inte är kul.

Kom dit och säger att jag vill göra återköp, han tittar på kvittot och säger han du fick en förpackning för mycket, tittar på kvittot..
- Hmm ja det är så att du betalar för 2 filter i en förpackning det är därför det står antal 2 på kvittot.
-Det låter väldigt konstigt tycker jag.
- Nej, men du behöver ju alltid byta två filter, det är så det är.
- Tack för att du kom tillbaka med filtret säger han och går.

Så nu har jag betalat 620kr för 2 filter i en förpackning.
Det låter väldigt dyrt.
Vad betalar ni?
Bilen är en 323ti -98.
Jag antar att det står art nr 64319071933 på kvittot?
Det gör det för mig troligt att du betalat för två satser när du bara behöver en.
För att vara säker så kan du ju kolla via telefon och artikelnummer vad en sats kostar hos återförsäljaren du handlade av.
Förhoppningsvis kommer de ihåg dig och är så pass justa att dom ger dig pengarna tillbaka.

Någon annan som har priset i huvudet eller på kvitto kan ju kanske fylla på med det.

/Anton
Jepp stämmer bra
2 x 64319071933

Ska ringa dom och höra.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Det ska stämma att man betalar dem styckevis! De kommer förpackade 2st i en kartong.
Eftersom att om BMW återförsäljaren skulle beställa 1st sådant filter så skulle de bara få ett filter och inte en förp. med resp. 2st filter.

Vet att microfiltrena som sitter i min bil kostar 420:- ink.moms/st.
(525 -03)

Så det var ju rätt bra pris i jämförelse med vad mina skulle kostat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.