|
|
|
|---|---|
|
Hjälp! Har bytt motor på min 95:a TDS. Den gula varningslampan för dieseltillförseln tänds vid 2100 rpm. Motorn får ingen tillföresel av diesel och hackar och dör. Har försökt med annan styrenhet samt kabelhärva. Ingenting tycks hjälpa. Utbytesmotorn är förmodligen från 93. Finns det någon som har någon idé eller kan uppge någon som kan detta? Mvh Urban ule | |
|
Tja! Du måste ha en styrenhet från en -93:a eller 94:a. Mvh Tomas |
|
|
Det har jag redan provat. Urban ule |
|
|
El spridaren?? //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Hej! Det har jag provat några gånger!!! Urban ule |
|
|
Flytta över dieselsystemet från 95:an, förutsatt att du har rätt storlek på dieselpumpen. Läs av numrena och återkom 0460406995 är vanlig på 92-94. Det räcker inte med styrdonet, jag har för mig att du måste ha hela kablaget om det ska lira. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Det är fel block i min motor. Det är isatt den gamla tillhörande pumpens underdel med min 95:s överdel. Detta borde ju fungera. Har provat med kabelhärvan också. Mvh Urban ule |
|
|
Allt är gjort som du beskriver. Det är bara det att underdelen till min pump passar ej till en 93:a. Därför är det endast överdelen av pumpen som är från 95:an eftersom motorblocket ej överensstämmer med min ordinarie pump. Mh Urban ule |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.