|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst "massor" på tirerack och här, och blir f..n inte klokare. Jag vill undvika svampig styrning (gokartkänsla är målet). Däcken MÅSTE vara så tysta som möjligt. De skall greppa bra i VåtttoTorrt. Resterande egenskaper är underordnade. Dimension är 225/45 - R17 på BMW orginalfälg Bilen är en 330i 2003. De alternativ som jag jag lyckats gallra mig fram till är: Michelin Pilot Sport SP2 Somliga klagar på svampighet och att de är högljudda? Går sönder vid körning på hålig väg??? Goodyear Eagle F1 GS-D3: Somliga klagar på svampighet och att de är högljudda? Spårar tydligen rejält? Går lätt sönder vid sidoskador? Slits väldigt fort? Potenza RE050A Pole Position: Verkar inte gå att hitta i sverige? Det lutar åt PS2. Skulle verkligen uppskatta hjälp att gallra ytterligare. Era erfarenheter på E46 modellen är guld värda. /SA | |
|
Conti SportContact2 var väldigt bra...men mjuka = de slets fort. Sedan hade jag Dunlop SportMaxx, lite hårdare/bullrigare men bra i övrigt... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Eagle F1 GS-D3 spårar rätt duktigt (iofs 245 fram resp 285 bak). Låter inte så hemskt mycket men det är ju en väldigt subjektiv bedömning. Fullgott grepp i vått och helt ok i torrt. I mitt tycke tämligen prisvärda. Har inte egen erfarenhet av övriga alternativ. |
|
|
Jag skulle nog ha valt PS2 eller Conti SportContact 3. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Det får nog bli PS2 som sagt. Dock lite oroligt över de rapporter på "tirerack" där däck gått sönder när de kört i gropar i vägen. Svenska vägar är ju inte direkt hålfria. |
|
|
Jag tänkte köpa PS2'or till min bil i våras men då fanns de inte i min dimension. Det blev SportContact 3 istället och jag är mycket nöjd med greppet! Eagle F1 GS-D3 är väl mest för Volvo 240'is? ;) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
gretzky |
Har bara bra erfarenheter av ps2, inte bara greppmässigt men även ljudnivå och framförallt livslängd. Har kört på många olika fabrikat o märken jag ej köper igen e Conti ( kordbrott ), pirelli 700 mil! mm... Skulle hellre slänga på AGI-regummerade än vissa "premiumfabrikat". Go for PS2! (mitt tips) Lycka till! dieseldoris |
|
Jag har PS2 på min (iofs 18") och jag är enormt nöjd med däcken. Tysta och stabila. Gropar undviker jag gärna när jag kör men jag har inte märkt något som helst oroväckande hur jag än har kört i vilket fall. Rekomenderar starkt! /Anton |
|
|
Jag kör med Pirelli Pzero Nero. Är mycket nöjd med dom, ordentigt "stumma". /Gunnar /Länk |
|
| Saster: Bridgestone Potenza är nog marknadens bästa val och jag är mycket nöjd med mina på alla sätt som du beskriver. Bästa våtgreppet som jag någonsinn har haft på något däck, rätt bra ljudkomfort och snabb styrrespons. Köpte dom hos däckonline i våras till ett bra pris. | |
|
Det blev ett par PS2 när jag beställlde i går ... Tack för hjälpen /SA |
|
| Du bör definitivt testa något R-däck. Ger ett otroligt lyft till hela bilen. Vägegenskaper i klass med slicks,obetydligt eller inget högre slitage Den efterfrågade gocartkänslan infinner sig omedelbart. Alla jag känner som provat har tappat hakan trots höga förväntningar./ Fortåkarn. | |
|
"vägegenskaper i klass med slicks" Mjae com again..? Vägbuller och spårigheten man får på köpet med r-däck välkomnas inte av alla. Men visst är det kul när man får temperatur i dom. Det tycker jag själv är svårt att få på vid gatkörning. Däremot finns det hybrider mellan gat och r-däck. Dunlop SSR är ett sådant, men det har utgått ur produktionen. Toyo Proxes RA-1 kan kanske vara något att titta på. Kuhmo Ecsta MX är ett riktigt vasst gatdäck som funkar på lättare bilar även vid långlopp. Men väger man in vardagsegenskaper och komfort så är man tillbaks på de fianre gatdäcken likt Cini Sport 3 och Michelin PS2 anser jag. /Anton |
|
| Vad är det för R-däck du provat Anton som bullrar och är spårkänsliga och dessutom kräver uppvärmning?Har aldrig hört talas om dylika problem tidigare./ R-däck bäst i vått som torrt. | |
| vad e kvaliteten på kelda däck? | |
|
Fick mina däck från Däckonline igår. Funkade hur bra som helst att skicka direkt till däckverkstaden. 5880 kr för 4st 225/45-17 däck + 980 kr för byte, balansering och rengöring. Första intrycket av Michelin Pilot Sport är att de har kanongrepp, dock lite högljudda. Har dock bara fått några mil på dem än så länge. /SA |
|
| Test av R-däck kan du läsa på www.rejsa.nu/ Rejsputten. | |
| Hoppas att även du Anton någon gång i livet får tillfälle att testa en uppsättning R-däck , så kan du uttala dig om dess förtjänster./ En som nött ut flera omgångar. | |
|
Sorry för mitt sena svar.. Har varit på semester. Körde på Bridgestone RE540s. Mina erfarenheter kvarstår. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.