|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har en beskrivning på hur man byter kamaxelgivaren på en 323 e46? Eller är det smidigare att lämna in den? Krångligt att byta? Tänkte prova att byta den och förhoppningsvis bli av med ryckandet och den ojämna tomgången. //Peter | |
xcOOb |
32:ans blocknyckel för att ta bort nån olje grej som sitter för den och sen för att komma åt kontakten är det bara att ta bort luftburken och det nu ser lika ut på en 99a som en 01a.. jag menar givaren som sitter uppe framtill på motorn.. tog väl kanske 25-35min att byta, rätt lätt om man e lite kunnig.. |
| Avgaskamens givare är unnu lättare, bara lossa insexskruven och byta givaren. Lycka till. | |
|
Tack för svaren. Är det lika bra att byta båda givarna när man ändå håller på? Vad jag har fattat det som så finns det en för insug och en för avgas, eller? Någon som har en bild eller D.I.Y beskrivning? //Peter |
|
xcOOb |
dom kostar ca 1000kr styck.. |
|
Kanske läge att kolla felkoder innan du byter. Dumt att lägga ut ca 2000 spänn på att byta felfria komponenter. När min givare på insugskamen var kass resulterade det i att bilen blev svårstartad varm och riktigt svag när den varit svårstartad. Jag fick när varningslampa från motorstyrsystemet när jag lossade avgaskamens givare för att kolla så att det inte var oxid. Detta givetvis med avstängd motor och tändning avslagen. Vid felkodskontroll visade det sig att insugskammens givare var boven i dramat. Så kolla felkoder innan du gör byter. |
|
|
Japp, låter som en bra idé. Onödigt att slänga ut pengar om det kanske inte ens hjälper. Det jobbiga är att något bara är halvtrasigt för ibland går bilen utan ryck. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.