|
|
|
|---|---|
|
Så nu har jag haft min 120d några dagar. Första intrycket innan jag körde iväg den, var att den är mycket syggare i verklighet, interiören är mycket finare än vad jag har sett på bilder. M-ratten gör att jag ler så fort jag ser den. Sportstolarna i ljusgrått läder ser väldigt exklusivt ut, och hunden verkar trivas väldigt bra i bagaget (vilket gjorde tjejen glad) ! :) Har inte hunnit kört så mycket ännu, men jag försöker hela tiden hitta på ursäkter för att ta en liten tur :) Rondellkörningar är rätt skoj och jämfört med V50 T5 så är det inga problem att gasa lite extra. Komforten är helt ok. Har ju 16" vilket verkar göra att den är mindre stötig än T5:an. Den enda nackdelen hittills är väl ljudet i professional stereon.. det är väl ett ok ljud, men om jag jämför med ljudet i Volvon så är det ett skämt. I helgen ska jag ta en långtur (ca 60 mil totalt) med bilen. Ska då också ta en massa bilder och återkommer då med mer info om upplevelsen med min första BMW. :o) | |
|
Bilder ? Min Länk Cabrio |
|
|
sorry, missade sista meningen. Kul att du låter nöjd. :) Min Länk Cabrio |
|
|
Trevligt att läsa, det börjar luta åt en 120d för mig som tjänstebil. BMW hade erbjudande på 120d med typ M-paket* och lite annat för ca 255kkr, med lite ytterligare utrustning landade jag på 265kkr vilket man får se som helt överkomligt. 306kkr i förmånsvärde. Håller på att kolla om 325:an jag har nu går att sälja för vettiga pengar. Löser det sig så blir det bilbyte. :) * Saknade skinnklädsel och metallic, som jag tror ingår i vanliga m-pkt. |
|
|
Grattis till din nya bil, kul att du är nöjd! Jag har snart kört färdigt med min 120d (tjänstebil), byter förhoppningsvis till en 320d i november. 11.200 mil hittills, utan ett enda fel på bilen, så jag är på det stora hela väldigt nöjd med den. Minusposterna är de totalt misslyckade Run Flat-däcken (bilen blev underbar när jag bytte till vanliga däck!) och usel bakåtsikt (som till viss del kompenseras av att jag har PDC bak). Min bil känns fortfarande 'tight' och skrammelfri, och kvaliten på interiören är faktiskt helt OK (även om vissa klagar på att den är 'plastig'). Välkommen i 1-seriegänget! /// Gunnar E. |
|
|
Hej Jidde! Får man fråga om det är Professional Radion i kombination med standard högtalare eller i kombination med någon HiFi-Paket? Tack på förhand! //Stephan |
|
| Det är standardhögtalarna. I efterhand så skulle jag valt något hifi-paket tror jag, men jag vet inte hur pass bra dom grejorna är. | |
|
Tack för svaret! Sitter just nu och funderar om HiFi räcker eller om man "måste" köpa HiFi-Professional, därav min fråga. Professional stereon är ju nästan plikt men den kanske inte hjälper så mycket utan någon av HiFi högtalarsystemen. //Stephan |
|
|
Det går relativt lätt att uppgradera anläggningen efteråt - antingen med BMW original eller eftermarknadsgrejor. Ni kan hitta mer info om uppgradering med OEM här: Länk och mer om eftermarknadsuppdateringar om ni söker här på forumet och i forumet på babybmw.net //Örjan C |
|
|
Oreo: Hade inte du beställt lastkantsskydd? Jag skulle ju iaf fått ett transparant lastkantssydd monterat. Den prylen hade inte kommit till firman och jag ska få det monterat nu på tisdag. Men, Iom att jag beställde en bagagerumsmatta som täcker hela bagagerumsutrymmet inkl sidorna i läder (+ så är det delbart om jag dessutom vill fälla baksätet och få mer skydd), som dessutom är så pass praktiskt att det går att fälla ut och få skydd över hela "lastkanten" (den går ner en bit bak på bilen). Så tror jag att jag kommer att skippa det transparanta lastkantsskyddet, kan ju tillägga att den inte var speciellt snygg heller, och risken att den "gulnar" efter en tid finns också.. Kan vara bra för er att veta som ska beställa ett sådant.. Mattan jag har är främst för att jag transporterar en vovve ibland och vill då skydda lastkanten på nåt sätt. |
|
|
Är det ett BMW original skydd du beställt? Vad gick det på i så fall? //Örjan C |
|
|
Japp, BMW. Den gick på ca 1900 enl listpris.. jag fick ett annat :) Men då får man en fin läderväska att ha grejorna i inkl en tjock instruktionsbok :) Iof lite dyrare än vad lastkandsskyddet kostar, vilket var väl ca 215 spänn. |
|
|
@oreo Tack för länken! //Stephan Mvh Stephan |
|
| kul att se att så många är näjda med sina 1-serier och att dem säljer mer o mer hela tiden.. det är ju verkligen en kanonsnygg bil | |
|
Så efter en långtur med älsklingen så är jag mer nöjd än nånsin. Riktig rolig att köra med och jag får inte nog av att sitta vid ratten.. vill bara ha mer och mer :) Har inte hittat några negativa saker ännu.. det ska vara att den inte har det "draget" som T5:an hade.. fast den går hyffsat starkt iaf.. tillräckligt tror jag. Sen är det där med ljudet.. något svagt kanske.. men jag börjar vänja mig. Ljudet är ju en smaksak och jag har hört mycket sämre i andra bilar. Jag gillar prof. stereon. MP3 skivor är en fröjd att ha med på resan! Här finns några bilder: Länk Ni får väl blunda om det dyker upp volvobilder där :) Jag ska försöka lista ut hur jag ska göra för att kunna lägga in bättre bilder här istället.. bli PowerUser är kanske en början :) |
|
| snygg bil.. det ända jag kan klaga på litegrann är fälgarna.. ser så små ut.. vet ej hur det är i verkligheten men på bild ser dem alldelles för små ut | |
|
Grattis! Riktigt tjusig inredning måste jag säga: Länk Mvh, /Wille |
|
|
Tack för det! Kul att ni gillar bilen. bmw_jerry: Javisst är det så att fälgarna ser lite små ut, och det blir lite ballongdäck utav det hela. Men jag tycker det är helt ok och jag valde bort det medvetet för att få en mjukare och mer komfortabel körning. Min förra bil hade 17" och den var väldigt stötig.. kanske inte för stötig, men tillräckligt för att jag ville prova 16" fälgar nu. Sen går det ju att uppgradera i efterhand om behovet skulle uppstå.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.