AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490

Köphjälp 525i Aut -91

Zo
59
Zopilote
320iAT -05
Hej!
Jag är spekulant på en BMW 525i 24v -91 och skulle behöva lite expertråd... Bilen har gått 22.000 och är alltså lagom inkörd. När man lyssnar på motorn hörs ett ganska kraftigt väsande ljud på tomgång, skall det vara så? Det är även något strul med automaten, den startar i sportläge, fast när man sedan lägger i ekonomi fastnar den där och går inte att få tillbaka till sport eller vinter utan att stanna och ta ur nyckeln... Vinterläget går inte att få i överhuvudtaget. Kan detta bli dyrt? Vad är bilen värd? (Svensksåld, bra skick kaross, inga uppenbara fel förutom dessa...)
Tacksam för all hjälp!
54
108
540 Touring
540iA Touring -95
Har råkat ut för samma fel med programmet till lådan, det räckte med att byta knappen till körprogrammet sedan gick det som det ska igen.

-:BeeMWe:-
Zopilote: Kommer denna bil möjligen från Sthlm ?

Zo
59
Zopilote
320iAT -05
Nej, står till salu i Norrköping.
Jag har en BMW 525Ia som jag är mycket nöjd med alldrig några problem, men jag har ett väsande från mitt insug. Bmw säger att det är inget att brysigom .Jag bytte insugningspackningarna men och en del slangar men det väser ändå det har det gjort i 1,5 år utan några problem . knappen till automaten har jag bytt gick inte välja läge på.
att den väser är ju inte säkert det är nått allvarligt.

min susar eller väser med ganska mycket, hörs när huven är stängd och man står framför bilen, men det är bara servopumpen som låter, och det är ju inte något man byter förrens den dagen den rasar. den kanske håller flera år till iofs.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
dannej: Klart din susar och väser du har ju extra fläkt:))

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
garanterar att den inte låter någonting, den är ju i princip obefintlig...

finns inget härligare än ett riktigt tjutande sug ljud. Fast det höjer ju bränsle förbrukningen med, gasa, släppa, gasa, släppa....

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Zo
59
Zopilote
320iAT -05
Hallå igen!

Ville bara tala om att jag köpt bilen nu! Pratade med en BMW-mekaniker och han sade att han bytt ett antal knappar i sina dar...Så det är ingen större investering. Högt insugsljud var tydligen standard på 24-ventilsmotorerna också. I morgon skall det installeras stereo och vaxas!!!!
To
1
Tommy Jacobson
525iA -92
518i -88
Jag köpte nyligen 525iA -92 19000 mil för 55'
Full servicebok, en ägare. Läder och AC.
Hur mycket gav du?
Är lite orolig för automatlådan, när man har backat
och lägger i drive så "glappar" den ett ögonblick innan det går framåt. Är det normalt?
Har läst här om lådor som rasar vid 20000mil. . .

(Bor nära Nrk)

ToJ
Zo
59
Zopilote
320iAT -05
Efter mycket förhandlande fick jag ner bilen till 38.500:- (En jämn och fin siffra :-)) Bilen har visserligen rullat 22.000, fast den är väldokumenterad och fräsch. Jag tycker inte det känns glappt i automaten, men visst är det en viss fördröjning innan driven går i. (Det har det varit i alla automatbilar jag har ägt) Däremot tycker jag bilen känns ganska trött på låga varv, iallafall jämfört med Nissan 200SX jag hade förut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.