AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.229

BMW-728 årsmod.-99. svensksåld. 8500mil Vad är rimligt pris?

Jag har hittat en BMW 728-99 uttagen i augusti.
Det har varit samma ägare sedan december 1999 till maj 2006 och den är svensksåld. Miltalet är 8500mil och skicket bra.
Det är den valiga utrustningen inkl.navi.
Nu står bilen på firma men jag tycker dom begär lite för mycket,
156000:-
Vad är rimligt att betala utan inbyte?

mr.sho:

Menar du denna bil?

Länk
Ja, det är den bilen.
Tycker du den verkar okej?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Navi, skinn och lågt miltal på en svensksåld 99:a får väl anses vara mer än godkänt, även om jag gärna hade sett att den hade komfortstolar. Det verkar som att den även har xenon - stämmer det? Och hur är det med övrig utrustning som elrollo och pdc t.ex?

Priset är alldeles för högt. Jag skulle inte betala ett öre över 100 000 för en 728:a 99:a, svensksåld eller ej. Men det är som sagt min personliga åsikt.

Som exempel så höll jag för ett år sedan på att köpa en välskött 728 som dock försvann framför näsan på mig. Den var importerad med bra historik och hyfsat miltal. I övrigt hade den bl.a. konturstolar, xenon och elrollo men saknade navi och pdc. Den gick för under 100 000.
Tack för ditt svar.
Det är xenon,elrollo och även elstol med minne på förarsidan och DSC.
Pdc vet jag ej om det är.
Jag har ej varit och kikat på bilen men dom säger att det är silvermetallic
med lite rödskiftningar i. Är det den som heter aspensilver eller???
Både titan och arktis är väl i ljusare silver.
Pruta 56000:-blir väl svårt men jag förstod att dom ligger lite väl högt.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Svårt att hitta fräscha svsåld 7or. Jag skulle gissa pris kring 130kkr om dom hittar rätt köpare.
Asken
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jaguarägare utmanar inte Asken om BMW-värderingar (gammalt djungelordspråk) men jag tycker 130' låter i överkant även om bilen är fin. Runt 120 känns mer rimligt. Pruta och kör!

Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger
Den har faktiskt komfortstolar :)

Ser väldigt fin ut, 130 är inte orimligt... men jag skulle säga som Tretretti - försök runt 120!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tror ner i Mixtus regioner om det inte blir ett marknadsmisslyckande och någon betalar överpris. Tror på ett slutpris på 105-115KSEK. Svenksålt är poppis liksom under 10 000mil är också poppis samt mycket utrustning!

Tretretti,

jag respekterar dock "direktörens" åsikt. Kanske till och med är du påkrans/härförare?

ol
161
olve
535D -07 LCI
Känns bilen "rätt" så kanske inte slutpriset betyder så mycket .
köper ju inte bil för att göra en hacka på den eller?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kalle: Inte är det väl komfortstolar på den? Ryggstödet verkar ju vara i ett stycke - den justerbara övre delen saknas på bilderna. Eller ser jag alldeles galet?

Ska du behålla bilen ett bra tag så är väl ett pris upp mot 120' ok. Det är trots allt mycket bil för pengarna. Men du lär inte få ut över 100' om du av någon anledning behöver sälja den privat i närtid. Jag hade som sagt inte betalat en spänn över 100.
ol
161
olve
535D -07 LCI
Skulle inte tro att bilhandl. släpper den för mindre en 145 t,
finns en röd för 139 t med samma mil hos motorcentrum i Trollhättan.
Kanske värt att kolla upp?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Egentligen känns 150 billigt med tanke på vilken fin bil det är och dessutom svensk o lågmilad växer inte på träd.
Men marknadsmässigt så är ju priset för högt max 130 är väl någotlunda vettigt att kunna betala för en bil i extra ordinärt skick och dessutom välutrustad. Att få ned den i bland dussinbilarna i 100 och under är en orimlighet tror jag . De flesta 728 är har ju lägre utrustningsnivå än detta ex

///MVH Hasso
Länk
Tack för alla olika men kloka förslag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.