|
|
|
|---|---|
jannebmw |
röret mellan tanklocket och tanken läcker är det samma modell till alla e30? är det nån som vet? |
|
På min är iaf tank o tankrör ett stycke så det är antingen att svetsa eller göra en mindre seriös lagning alternativt byta tanken. Byte av tank går på ca 4000:- på BMW verkstad. Han som hade min bil före mig fick göra det innan jag löpte den = ) |
|
jannebmw |
inte på min bil där är det en gummikoppling mellan tank och rör |
|
På min är det också gummislang. Är Jon säker på att det inte är det på din med? Gummislangen är ju svart och oftast skitig så att den ser ut som ett rör. Det var hål i slangens "infästningsrörstump" på min tank, så jag köpte en sprojlans tank för 1700:- och hävde dit. |
|
| Och det är föresten inte sammam tank till alla e30. Jag fick nämligen fel när jag beställde och fick skicka tillbaka den. Det var en tank till en 325 och den såg likadan ut, men var lite större (60 l istället för 55 l) och hade hål för två pumpar istället för en. | |
ant |
skickar upp den tråden. jag har läck på min tank. trodde först att det var den gummislang som sitter mellan påfyllningsröret och tanken som läckte. jag abeställde nytt från bmw, kostade 99kronor, efter byte så läcker det som ett såll istället för några droppar då och då. givetvis hann jag tanka fullt innan jag märkte detta.. suck. Gunnerison: betalade du 1700 kronor för en ny tank hos bmw? om det är så kan det ju vara värt att överväga en ny tank, annars hade jag tänkt att leta reda på en tank på en skrot. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| Måste kolla den kopplingen mellan tank och påfyllningsrör om det är det somspökar på min bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.