AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.418

konstig dosa i bilen?

Ar
46
Arne L
520i -98
När ja köpte min bil så fick jag med någon konstig dosa, själva hållaren till den här dosan sitter vid passagerar sidans fötter, och går några sladdar upp mot motorutrymmet, det finns även en sorts mottagare fastklistrad uppe vid framrutan, har laddare till dosan också, men undrar vad den är till för? är det något sorts larm eller? har fått med några papper, men det står på tyska och verkar mest vara ett kvitto. Någon som har nån uppfattning vad det är och hur man får igång den? kan det vara ett alternativ till "mobillarm" , att den tjuter ifall en ruta krossas?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad står det på kvittot? Har du några bilder?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Radarvarnare???? Larm?? Finns det ngn beteckning på dosan?

Ar
46
Arne L
520i -98
jag har tagit några bilder på själva dosan, men vet ej hur jag ska lägga upp dom? kan skicka över dom på mail lite senare i veckan när jag tagit ett foto på kvittot också...?
Lägg upp bilderna här: Länk

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
En "tracker" kanske? En sån som skvallrar om vart bilen befinner sig om någon snott den, vild gissning...

Eller kanske en motsvarighet till dom vita dosorna vi har haft i sverige, alltså en "vägtullsdosa" ala tysk modell? =)

// Henke Bleifuss
Ar
46
Arne L
520i -98
Här är bilden... dålig bild...

<Link>Länk
Ar
46
Arne L
520i -98
skrev fel där =)

Länk
Öööh, det där är ju 220V, finns det en transformator 12 - 220V ngnstans i bilen också? annars ser det väl mest ut som en laddare till en PDA, ngn som använt sin PDA som navigator i bilen kanske?
Ar
46
Arne L
520i -98
det som du säger är 220 V är laddaren som man har hemma för att ladda den lilla dosan till vänster, sen nere i bilen finns det ytterligare en laddare som är stationär i bilen..?? vad är PDA för något??
PDA = Handdator

så det är bara den lilla avlånga grejen som suttit i bilen? vad är det för logga i överkant på den? kanske kan hjälpa att lista ut vad det är om man vet vem som tillverkat den?
Ar
46
Arne L
520i -98
nej det är är knappar, ingen logga... det står bara CDE på baksidan...
JP
156
JPB
728iA - 99
Oj vad spännande :-) Påminner om den där mini-bandspelaren någon hittade för drygt ett år sedan...

Vad står det på kvittot?
Ar
46
Arne L
520i -98
haha, jag kommer ha kvittot på söndag, är inte hemma för tillfället, så då skriver jag av det som står.. har 2 olika kvitton, väldigt skum makapär :D men det ser ut som ett larm, som en dosa man har hemma som tjuter när bilen är stulen eller rutan krossas? för det finns som sagt en mottagare uppe vid vindrutan... men vet ej, återkommer med kvittot på söndag 3/9-

Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
på min bil sitter de en liknande dosa under passageraren, vid fötterna, de är handsfree högtalaren till orginal stereon. micken sitter vid vänstra a-stolpen. .
Ar
46
Arne L
520i -98
hur menar du då? hur funkar den??hur får man igång den?
Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
har endast avänt den 1 gång, då vid inkommande samtal till telefonen som sitter i armstödet. det är alltså högtalaren. men om det inte sittar en mick i vänstra a-stolpen, alltså i vindrutans överkant, så vet ja ej vad de kan va.
Jag antar att JPB syftar på denna tråd som är rätt underhållande Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.