|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Perkka |
Vem vinner? M3-an e en 95 förresten.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
| M3an såklart.. | |
| Volvo är ett skällsord.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Perrka:Hur går det vad hållningen!! Vilken modell ska du slå vad om nästa gång:))) GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
|
Absolut M3, kolla vid min användar info varför jag vet... Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
Perkka |
Jag frågar pg a att en viss kompis tror att han hänger på M3-an me Turbon upp te 240 km/h ungefär, & naturligtvis har jag försökt att förklara att han inte gör de.. Men som vanligt tror han inte på mig.. Så jag hoppas att killen me M3-an ställer upp på ett rejs mot Turbon, & visar va skåpet ska stå.. Sen ha samma kompis påstått att Turbon ska toppa LÄTT 255 km/h, men de betvivlar jag, gör inte ni de? Men här kommer de roliga, han säger att han ha rejsat mot en Merca C36 AMG me Turbon.. Mercan e en 3.6-liters 6-a på ca 274 hk & gör 0-100 på 5.9 sek. Ja, & han påstår att Mercan INTE körde ifrån Turbon. Så därför tror han att Turbon hänger på M3-an. Men nu e de så att denna Merca i fråga tillverkades bara i 200 ex., så chansen att en sådan Merca hamnar i lilla Örnsköldsvik e nog ganska liten.. Jag tror hellre att de e en C280 AMG, för dom e väl betydligt vanligare? Hasso: Här e de inte fråga om vadhållning :) Utan om att jag e trött på att bevisa för min "kompis" att BMW e överlägsna.. Vad ska jag göra för att bevisa för honom att BMW e betydligt bättre än Volvo?? Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
BMW är naturligtvis bättre än traktor. Men jag hade en traktor T-gul förrut, med tanke på att den hade ca 320hk till en kostnad av 10.000:-. Så om din turbovän endast har varit innehavare av ca 3000:- på den senaste tiden så skulle han ju kunna ha ca 280hk med ett annat chip. Då är ju saken en annan, Turbobilar är ju väldigt billiga att trimma. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Perkka :Man behöver inte bevisa sånt, en del personer lider ju av mindre intelligens, så bara le åt dom och skaka på huvudet.Snackpåsar är det värsta som finns. GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
|
Är 850 original? I så fall blir han frånåkt. Är 850 moddad så blir det jämt. |
|
| Kom igen nu grabbar vi pratar ju om Volvo trots allt! De är ju stora familjebilar. Slöare turbobil får man leta efter . Den har inte en chans mot en M3 även om man monterar lastbilsfläkt på bilfan ! | |
|
M 3 >> Denna diskussion är så dj*vla tråkig, jag vet en 850 med mindre agg än en lastbils, den gör 188 km/t på strippen i slutfart, vad gör din M3 ??? Alla vet ju att en M3 dänger en 850, det är ju världens snabbaste bil! |
|
|
Tack för det "Wald"!! Jag är så jävla trött att höra hela tiden att BMW är så jävla överlägsna.......... Suck..... Det finns många bilar som sopar golvet med Våa Bemmers. Det är bara att inse någon gång. Och var skulle det vara för fel i att bli ifrånåkt av en tex. 850 eller Saab??? Ingen kan vel påstå att dom går illa. Speciellt inte när dom är lite påskruvade. Jag lovar att det krävs inte mycke för att en Saab ska köra jämt med en M3:a Vad spelar det för roll vad man blir frånåkt av? Jag blev frånåkt av en gammal Opel kadett från 70 talet i höstas. Då hade jag endå 316 kusar under huven. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Bonje >> Tack själv för att du instämmer :) Kadetten var den röd? Mvh |
|
En röd Opel Manta rejält trimmad av den äldre mindre modellen. Där fick 528;n gå för fullt för att hänga med Mantan hade rejält däckskrik när han skickade i tvåan trots skapligt breda däck, eloge till en mycket fin och välrenoverad snabb Manta.Örebro Län. Men det svängde efter 500 meter då fick Mantan problem. GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
|
Nej, Det är en gammal rally kadett -vit och gul med opel kalibra turbo motor. Den kommer att bli vass till sommaren. Säkert 450-500Hk Den går i E-tuna Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
Steffe |
Måste instämma här. Om vi tar bort krokiga vägar o väghållning, och i stället bara talar rakt fram, så kan visst en bättrad Volvo el Saab vara lika snabb som en 3,0 M3. Att påstå något annat tyder bara på bristande erfarenhet. Jag har som jämförelse en M-Coupe och en Aero -02. M-paddan är snabbare i alla kategorier. Men Saaben skäms inte för sig, Iallafall mellan 50-150 där den är som vassast. Tex en 328 har inte färgen. Man kör inte ifrån en 3,0 med den, men 3,0an kör inte ifån Saaben heller. Så, skall ni som är 3,0 ägare ut på turbojakt, se till att vägen är krokig om ni säkert vill vinna. |
|
Bonje >> Jaha den kadetten, Patrik heter killen va? Den går fint :) Ska du trimma din 325 nått mera? Mvh |
|
Perkka |
Wald: 850-n ÄR original Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
Då har nog inte M3-killen något att oroa sig för om inte volvo-killen är superpilot och m3-killen novis... |
|
|
Eftersom jag inte är BMW ägare utan S70R (aut) ägare med ca 310Hp/400Nm så antar jag att ni pratar om 286 hästaren och den kan jag säga att jag är ngt snabbare än den i alla register från 70- ung. men det är INTE överlägset jag drar ifrån ngt. 0-100 vet vi alla vem vinnaren är.. :) Nu pratar jag om rakt fram och inte på kurviga vägar... erkänner att när det gäller dessa bilar så är det alltid avgörande hur "rättvist" man gämför...men som sagt om vi båda skulle ge fullt vid samma lägen så är Volvon ngt ngt snabbare. men vissst M3:an är ju betydligt sportigare och en mer sportbil och även jag som Volvo ägare har respekt för denna "äldre" M3:a... tänk om vi alla bilägare kunna hålla sams och inte leka "min bil är alltid bäst", jag tror det har med åldern att göra.. :) Dregglar på en 330..... |
|
| Ooops läste originalfrågan igen och för att inte bli hängd så snackar jag om en trimmad Volvo och givetvis har inte en original Volvo T en chans mot en 286hp M3:a... här gäller det att vara tydlig.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.