|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Ska snart skaffa mig en BMW 325 e-30 som ny projektbil. Har nu under många kvällar suttit och kollat igenom rätt många trådar angående turbo och att bygga om motorn till 2.7 liter. Men så är där ett frågetecken som jag hoppades att ni skulle kunna reda ut till mig för jag hittar själv inte svar på det. Om jag nu bygger om det till en 2.7 liters med diesel vev och 320 stakar så kommer jag att behöva svarva ner blocket 2.5-3 mm(kommer inte ihåg riktigt vad det var). men om man då stopper in högkopms/smidda kolvar, borde inte den kompressionen som man får då utan att svarva ner blocket bli lagom till turbo bygge? Jag är kanske helt ute och reser men jag tycker att det borde gå. Blir det för högt komp?för lågt komp? Eller är där något annat som gör att man måste svarva blocket? Är väldigt tacksam för svar Hejsan! Ska snart skaffa mig en BMW 325 e-30 som ny projektbil. Har nu under många kvällar suttit och kollat igenom rätt många trådar angående turbo och att bygga om motorn till 2.7 liter. Men så är där ett frågetecken som jag hoppades att ni skulle kunna reda ut till mig för jag hittar själv inte svar på det. Om jag nu bygger om det till en 2.7 liters med diesel vev och 320 stakar så kommer jag att behöva svarva ner blocket 2.5-3 mm(kommer inte ihåg riktigt vad det var). men om man då stopper in högkopms/smidda kolvar, borde inte den kompressionen som man får då utan att svarva ner blocket bli lagom till turbo bygge? Jag är kanske helt ute och reser men jag tycker att det borde gå. Blir det för högt komp?för lågt komp? Eller är där något annat som gör att man måste svarva blocket? Är väldigt tacksam för svar MVH | |
|
Ska du köra 2,7 och turbo behöver du inte tänka på planing av blocket. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.