|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tur att du hann veija. Tar ganska lång tig innan de skottar vägarna i Göteborg ja, men måste erkänna att jag gillar oskottade vägar med bakhjulsdrift fast då snackar vi mindre vägar inte de stora lederna runt stan. Nu när vi ändå e inne på vägarna i Göteborg, vad tycker ni om de nya rödljusen vid tingstadstunneln? Min egna upp fattning av det hela är att de går ännu trögare. Känns bara som om de har förbättrat lite för de som kör ifrån hisingen och ska igenom tunneln och inte in till stan eller upp på E20, för resterande bilister har de blivit mycke värre. |
|
|
Ja dom rödljusen kunde dom faktiskt skippat och lagt pengarna på att fixa vattensystemet istället :) Oskottade vägar med bakhjulsdrift är otroligt kul. Men när Svensson ska köra till jobbet med sina 10 år gamla vinterdäck där sista dubben hoppat ur för länge sen. Då vill jag inte va i närheten! Är det bara jag som tycker det är så, men i Göteborg så glömmer folk bort hur man kör bil så fort det är minsta regn eller snö i luften. Det räcker med en snödriva BREDVID vägen för att folk ska ligga o krypköra. |
|
|
Efter oljebyten och nya tändstift gick bilen fint igen.....men inte så länge. Kusinen tog en provtur här om dagen varpå de rassla till. Ena kolven verkar ha lossnat och diverse skit har smitit ut genom ett hål i blocket. Med andra ord, de va den motorn =( Någon som behöver delar? Måste försöka få igen lite pengar för den... |
|
| Fasen va trist... Kan detta vara ett följdfel tro. Man blir riktigt upprörd på hanteringen av dessa frågor. Och inte lär det bli bättre heller. Länk | |
|
Attans, det va inte kul! Vad säger försäkringsbolaget? Känns ju inte lovande att själv köra runt med en otroligt sänkt bil nu när höstregnen kommer :\ |
|
| Global uppvärmning....vad blir nästa farkost? Amfibiebil eller kanske ubåt? =/ | |
|
Delta: Vet inte om det hjälper dig i din kamp mot Goliat men jag läste i GP i veckan att vägverket kommer att stänga av "viadukten från E20 ner mot Tingstadstunnel-motet" för ombyggnad med anledning av översvämningarna. (Visst var det väl den böjen där det inträffade?) Tänkte att detta styrker din sak i kampen, just att det är en felkonstruktion som gör att det blir vattensamling. Hoppas detta kan vara någon form av stöd i din kamp mot förs.bolaget/vägverket... Mats |
|
| Ja och nu har lokalblaskan GP börjat testa snorkelförsedda Land Rover Defender som klarar enligt utsago en meter djupt vatten minst. ;) Länk En oroväckande framtidsscenario onekligen. Länk | |
|
Mats: Det var inte den viadukten utan en lite tidigare ifrån E20 ner mot redbergsplatsen. Men jag vet att det alltid finns hål i vägen vid den viadukten de tänker bygga om, även fast de lagar hålet så river vattnet alltid upp det igen. Har tyvärr ej råd med en X5:a ännu så har köpt mig en RAV4 som mellanbil nu ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.