AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
973

drar vatten e34 525

tr
1
tr85
BMW 525I 24V - 94
Köpte mig nyligen (ca 3veckor sedan) en 525 -94.
Har funkat kanon tills i slutet av förra veckan. Då börja den varna för låg vattennivå. Så jag fyllde på med kylarvätska, funka någon dag sen börja den varna igen. Märkte då att det var några små hål i en av kavlarna till kylaren så det fixades. Men den drar ändå vatten, och det är inte så lite heller. Men kan inte se att den läcker någonstans inga fläckar på marken där den har stått. Har inte använt bilen hårt alls och den vitrycker inget heller. Ingen skillnad i accelaration eller hur bilen gick innan.
Någon idea va det kan va?
Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
Har en 535I -91a, i mitt fall hade den lilla kylarslangen (som ser ut som ett U) en spricka precis i böjen på insidan, omöjligt att se utanifrån.
När motorn blivit varm så blev antagligen trycket för stort så det läckte ut därifrån, o blev till ånga!

Är ett typiskt problem på lite äldre 535or iallafall, vet inte om det är samma på din bil, men kolla det!!!

glidarn e30
BMWfever4ever
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Det kan också vara vattenpumpen som är sliten så den börjar läcka. Då had jag bytt den på direkten! Men för att spara sig från att lägga onödiga pengar så hade en provtryckning av kylsystemet nog veisat felet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.