|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker om min 320 och vill gärna ha honom kvar. men jag e trött på soppaförbrukningen kontra effekten.. Går det att få ner förbrukningen för denna motor som gärna dricker 1.2l/milen på motorväg? (>4000rpm) Kan det ge något att tanka 98oktan i denna gamla bil? Finns det nåt billigt chip för att bara sänka förbrukningen? Köra 100% E85 (med reducerad effekt) utan att något går sönder? Byta till mindre spridare? snälla säg att det finns något magiskt trick! | |
|
98 Oktan blir från vad jag hört ungefär plus minus noll i plånboken. Bilen drar lite mindre men soppan kostar lite mer. En bra chippning kostar 2500:- hos itsfun.nu och hjälper säkert. Måste säga att 1.2l motorväg låter sjukt mycket. Min 330 drar 0.9-1.0 i motorvägsfart. Måste beror på att 330 varvar lägre i dessa intervaller. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
jo det är jobbigt mkt.. farsans 330 (e90) drar 0.7-0.8 motorvägsfart. 0.5l mindre trots ca 130hk mer :) utvecklingen går frammåt. hur känner ni andra 320ägare angående törsten? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.