|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder undrar jag vad denna mojängen är och gör... Den sitter till höger i motorrummet på min 328 -96... SE BILD Länk Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P Kör BMW 328i Coupé, Svart & Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå ;) | |
|
Om jag inte missminner mig så är den till för avgaskontroll, finns mig veterligen endast på importbilar. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Bilen är importerad och jag har själv teorier om att det har att göra med avgassystemet... nämligen det lilla spjället som sitter i ena utblåset... Har kollat på en del skisser och gissat mig fram till att man typ kan öppna och stänga spjället själv via denna. (spjället öppnar sig annars vid ett visst varvtal) Men jag låter det hela vara osagt och hoppas på en ännu säkrare beskrivning :) Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P Kör BMW 328i Coupé, Svart & Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå ;) |
|
|
Låter extremt rimligt, något annat kan det i princip inte vara. |
|
| Ja så kan d kanske vara.. nån manuell styrning istället för att spjället styrs med vacuum.. beroende på hur mycke man gasar.. | |
|
Precis... Då har vi nog löst det... Måste bara koppla på vacuumslangen på avgassystemet och testa det då... (för vem vill ha en strypning i ena utblåset anyway?) :P Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P Kör BMW 328i Coupé, Svart & Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå ;) |
|
|
Det är inte en strypning på motorn utan uttaget är endast tilll för kontroll av avgaser osv vid besiktning i Tyskland. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
ser lika ut på min 325a som är import He's going the distance |
|
|
Har även denna stump på min.. Och spjället i avgasröret fungerar som den ska.. Så det är den inte till för. Kan nog mycke väl vara som tsaros säger. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.