|
|
|
|---|---|
|
Familjekärran skall bytas och det sneglas på E46... Frågan är bara vilken modell? 318 från -02 med 143 hk kanske... eller 330 hmm... Ska användas till vardagskörning men varför inte ngn enstaka banträff om räjsern strular. Mer än tacksam för tips , råd, avrådan kanske, motiveringar,mm | |
|
320 Touring bör väl funka om det är en vardagskärra du behöver? Det är väl det förnuftiga valet. Annars kan jag varmt rekommendera 330 om du som jag är oförnuftig. Underbart makalöst fabulöst mysig bil. Kanske inte så billig att äga men väl värt pengarna. Exempelvis får du köra vinterdäcken på 17" då bromsarna är för stora för mindre fälgar. Men du är snyggast i snön! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag skulle rekomendera 330, den har allt. Hyffsad prestanda, låg bensinförbrukning, bra väghållning, skön o köra och så e den snygg med! D skilljer inte så mycket mellan tex en 320 och en 330 vad det gäller b.förbr. /// Bimmarkomanen |
|
|
Låg bränsleförbrukning?? Ehh...Bimmer.....hur kör du din bil egentligen? Bränsleförbrukningen är i princip det ENDA jag kan klaga på när det gäller min 330. Det är en riktigt skön bil i övrigt. |
|
|
Kan bara rekomendera 330. En underbar bil. Har en diesel själv som inte drar många dl. |
|
|
Ang. bensinförbrukningen på 330 så är den helt ok på motorväg men mördande i blandad körning. 1.4-1.5 får du räkna med. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Många aktivatrådar angående bränsleförbrukningen just nu... | |
Lars Jakobsson |
Köp en M3:a istället, gemför vi besinförbrukningen så sparar du ett par dec varje mil :P Min älskling: Länk |
|
330-mike, vad snittar din? Min ligger på 10l/100km. Kör rätt lungt, bor dock i innerstan. |
|
|
Om den ska vara vardagsbil med lite trevliga utflykter på bana ibland varför inte den gyllene mellanvägen 325? Dom är ju utseendemässigt lika alla 3-serier, med eller utan M-paket som jag tycker är ett måste. Klart att en 330 drar mer bensin än en 318, men säg den glädje som inte kostar idag?? Ljudet från BMWs sexor är helt underbart. Vilken det i slutändan blir är väl närmast en fråga om vad som dyker och som passar sambons smak :) För egen del var allt annat än 330 mer eller mindre otänkbart. Och visst drar dom en del soppa i stan, men ljudet ... Pröva en 3-serie med 6:a och du är säkert fast. Lycka till med letandet. Niklas Fransosen |
|
|
Hillstreet// !,4-1,5 per mil. Kör du bara i stan med massor start och stopp?? Hade problem att komma upp i den förbrukningen med min M3:a trots gasande. Mvh Jonas |
|
|
BMW-Jonas: Ja, kör för det mesta i stan/närförort och jag gasar gärna friskt :-) |
|
| Varför inte den ultimata E46:an när du ändå måste - M3? ;) | |
|
Jag kör lite i stan och lite på motorvägen och lite på landsvägen och den drar 0,93.alex.( hillstreet jag tycker du ska kolla luftfiltret och om bromsarna ligger på.) alex |
|
|
Roligt med synpunkter o köptips! mera sånt Var förbi bilhallen och testade en snabbis med 318-03 och 320-04 Spontant tyckte jag 318 var trevligast av dessa , skulle vara liiite mer effekt bara... 320 var lite skum , hade nog passat bättre ihop med automatlåda. Körde iof bara 10 min vardera men inte samma flyt med 320n. Förmodligen en vanesak. Ska testa de större 6orna vid tillfälle. Vad skiljer i chassiet på de olika modellerna, är en standard 318-02 likvärdig en standard 325 väghållningsmässigt tex. Är det ngn markant skillnad på bromsar mellan modellerna. Har inte läst in mig på modellen så all info är välkommen! |
|
|
Min "Diabolo" drar 1,5 l i 180 km/h. I stadstrafik gissar jag på ungefär liknande åtgång. Snittar troligen runt 1.2-1.2, och då handlar det om stor del stadskörning iof, men inte konstant rödljuskörning. Har för mig att det ligger på ung. 0.8 i 120, vilket jag tycker är i högsta laget. Min körstil? Mestadels ekonomisk, med inslag av offensiv körstil : ) |
|
| Oops! 1.2-1.3 vid normal stadskörning, menar jag ju. Med stadstrafik avsåg jag egentligen innerstan då, med ständiga start och stopp, och då skenar det iväg ytterligare ett par dl som sagt. | |
|
puiu: Bilen är precis nyservad med Inspektion II så filter, tändstift och bromsar är antingen bytta eller kollade. Det faktum att jag kör automat, gasar friskt och har stora däck (255/35/18 bak) gör nog sitt också. Tror du ändå det är något vajsing? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.