|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har relativt nyligen köpt en 735 ia som är alldeles underbar men som brukligt så medföljer ju lite fix. Hastighetsmätaren funkar inte överhuvudtaget, däremot funkar snitthastighet, farthållare, färddator mm. Har sökt här men blir inte klock på om givaren på bakaxeln bara föder hastighetsmätaren eller även färddatorn mm. Har även felet med att den tappar språkminnet samt nollar trippen vid tändningspåslag trots att jag bytt samtliga kondingar (5) på kortet. Kan även nämna att jag farit över kabelanslutningar till givaren på klumpen samt haft ur och rengjort denna. Det jag mest vill veta är om givaren är till enbart hastighetsmätaren eller ej så jag vet vart jag skall börja söka. | |
| Jag har också problemet med att den tappar språket och nollställer trippen, nån som vet vad det gäller? | |
| Angående hastighetsmätargivaren så tänkte jag att någon här som bytt den kommer ihåg om någon mer funktion än just hastighetsmätaren började fungera igen? | |
|
När kontakten till min givare strula är jag tämligen säker på att allt som hade med hastighet flippa ur. Min bedömning är att felet sitter i instrumentet eller kablarna dit. Jag lödde om massor med ställen i mitt när det började med slumpmässiga omstarter under körning och då funka det igen. //Magnus |
|
|
Gammal tråd men jag lyfter den. Har problem med min hastighetmätare. Nålen pendlar lite hur som helst ibland och jag tror det är glapp i givaren eller dess kablage som sitter i bak klumpen. Frågan är om det är trångt att komma åt den på E32 750 utan att riva en massa annat? Behövs det några special verktyg? Har inte orkat krypa under bilen än för att kika hur det ser ut. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Angående problemen med trippmätare som nollställer sig så fick jag ett svar på mitt liknande problem i denna tråden. Länk |
|
|
Har du bytt kondingarna? Om inte så är det med hög sannorlikhet dessa. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Alltså, jag har endast problem med hastighetsmätaren ibland. Allting annat i kombi instrumentet fungerar helt ok. Ex. vis ibland när jag backar ut från garaget så kan hastighetsmätaren gå upp till ca. 50 km/h för att sedan dippa ned igen. Händer även ibland när du kör ex vis. motorvägen så kan den hoppa upp till 150 för att sedan sjunka ner igen till den riktiga farten. Det är därför jag tror på givaren bak i klumpen som glappar eller dess kablage. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.