|
|
|
|---|---|
|
Idag blev man stolt V8 ägare igen. En gubbkörd 540 av 94 år modell köptes för en billig penning. Bilen hade sina skavanker, men jag tyckte den gick som en klocka maskinelt. Några tråkiga saker fick jag med på köpet. Kupevärmen blåser inte kallt. Ac:n e va kass, det visste jag, men på vägen hem tyckte jag att det blåst varm luft på sina ställen, trots att vreden va på det minsta. Vrider man på värmen blir det ännu varmare, o fläckten blåser på som den skall. Va kan detta va?? Sen grej nr 2. Farthållaren e paj. Men enligt han jag köpte den av så skulle allt va kollat o att inget inne i själva bilen va paj, utan nåt relä under huven. Kan detta stämma?? En grej till föresten, checkkontrollen varnade för bromsljus o backljus o vet inte allt, men det lyste som det skulle på utsidan. Han sa att man skulle byta ALLA glödlamper bak för o slippa fenomenet med varningar, e de oxå sant??? Annars var det inga problem o få den o dra 2 liter milen på vägen hem från falkenberg hehe ; ) | |
| Värmestrulet kanske kan bero på kärvande värmeventiler? Ska finnas ett mektips om hur man fixar/rengör dom. | |
| Värmestrulet kanske kan bero på kärvande värmeventiler? Ska finnas ett mektips om hur man fixar/rengör dom. | |
| Rucklicht , och kenzeichenlischt eller hur det nu stavades strular alltid på min bil, även om alla lampor funkar. Samma sak på min gamla 525. | |
|
Mattias Det du sa där lät som orsaken. Får ta o kika på det en dag. Tackar för svaret. Nu e det bara farthållaren jag e mest bekymrad över. Sitter ju en styrmodul i motorrummet som skulle kunna va kass. Ingan annan som fått byta sin för att få det o funka igen?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.