|
|
|
|---|---|
|
har en dakargul m3 e36-93. vad kan man få för en sådan som saknar servicebok och har dålig lack? bilen har 18 ace monaco fälgar samt ferittasystem och chip. nyligen bytt fjäderben fram, topp packning, handbromsbakar samt kombiinstrumen. | |
| Det lär vara svårt att sälja en m3 utan servicebok. Utan den är det svårt att verifiera att miltalet stämmer. Möjligen kan någon kanske vara villig att pynta uppåt 50 000 kr för en m3 med dåliga lack och utan historik? | |
|
Det kan nog vara lite av en utmaning att sälja den bilen - stort utbud men inte fullt så stor efterfrågan. Är lacken allmänt sunkig och repig eller är det rost som gör den dålig i lacken? Annars tror jag som LexCom att uppmot 50 tkr är rimligt att förvänta sig. /// Erik |
|
|
Tja...är det "bara" serviceboken som saknas o maskineriet går super+att lacken är "lite matt o repig" så bör det ju gå att kränga iväg den för som sagts tidigare 50'..ca. Finns säkert spekulanter på vagnen med det utgångspriset...oavsett vad entusiaster,pedanter,"servicebokmåstefinnaspekpinnefolk" säger. Men du lär väl inte överösas av köpsugna misstänker jag ;) Exempel på spekulant>>> En 18åring med medhavd far som tittar lite o sparkar på däcken o handlar :) Mvh Janne. |
|
|
Minst 50 borde inte vara något problem. Perfekt att köpa som busbil, bygga om till banbil, etc. Dom billigare M3 orna ligger väl mellan 70-80, så 65-70 borde man väl få? Mr C |
|
|
Haha ta det lungt nu grabbar... Har hittils aldrig sett en annons på en M3 för under 60 kkr... Servicebok saknar ju var och varannan bil... Skulle den annonseras ut för 50 tusen skulle den vara såld på en dag det är vad jag tror. Rimligt är ett annonspris på 70-75 och ett slutpris på 60-65 enligt min uppfattning. |
|
| Å andra sidan var en svart M3 med 22" mil utlagd på blocket för en tid sedan för 65000:-. Detta var Danragns här på forumets gamla bil som han nu köpte tillbaks för att ha som banbil. Enligt bilderna i ett bra skick! Å jag vet inte om 65" blev slutpriset..?En M3 springer inte iväg! Särskilt inte en gul med dassig lack och utan bok, runt 50" är nog inget orimligt slutpris. | |
| Var den OK maskinellt så hade jag köpt den för 50 tusen direkt, trots att jag redan har 2 bilar och försöker sälja en. | |
| den är numera bortbytt mot en 325cab -93 | |
|
Rakt av eller? Mvh Janne. |
|
| japp+ att jag fick behålla mina fäljar | |
|
Ok! Alla nöjda o glada...eller? Låter ju rent spontant vara en ganska bra deal för dig :) Mvh Janne. |
|
| jo d e vi nog tycker jag. dock så var inte 325caben i toppsick tex var bakrutan lite dålig. men den siter med blixtlås så den borde gå att byta tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.