AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.190

Klonkande ljud kring bakaxeln blir nästan bara mellan 1-3 växel

Va
48
ValPeN
Bmw 320i E30 -86
Hej När jag kör min Bmw 320i e30 -86 får jag ett klonkande ljud från bakaxeln när jag kör på 1-3 växlar vad kan detta bero på? /mvh Robin
Va
48
ValPeN
Bmw 320i E30 -86
blir oftast bara när jag trycker ner kopplingen
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Om det låter bara när du tryker ner kopplings pedalen då är 99% urtrampningslagret
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Nej Tomas_e36! Det är med 99 % säkerhet INTE urtrampningslagret? Var har du fått detta ifrån?!
Det KAN var hardyskivan som är sliten men troligast är det bussningar i bakvagnen som är slut.
Ex.vis dessa: (Nr 3 på bilden)
Länk
Hade samma ljud innan jag bytte alla mina 4 silentblock och 2 bärarmsbussningar på min (kan dock inte säga vilka det var som orsakade ljudet då jag bytte alla samtidigt).
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Varför låter det bara när han trycker kopplingen då? På min lätt det åxå som det var i backvagnen fast det var sliten urtrampningslager.....????????
Va
48
ValPeN
Bmw 320i E30 -86
vore snällt ifall någon kunde hjälpa mig med det hära ;P får bara flera olika svar ;(
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Tomas_e36: Han hör ju klonket när han ligger i 2:an och kör, kopplar och ska lägga i 3:an. Det är väl vid urkopplingen som ljudet uppkommer? Alltså när drivningen till bakaxeln upphör, då låter det för att han förmodligen har ett glapp i bakvagnen, förmodligen en bussning som är kass!
Känner du aldrig något ryck eller att bakvagnen gärna hoppar till?

Va
48
ValPeN
Bmw 320i E30 -86
Jigga: Det är nog mer som du säger... När jag ligger på ettan,tvåan eller trean det är när jag trycker ner kopplingen så klonkar det till... ibland låter d lite när jag exakt lägger i en växel å kör iväg oxå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.