|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle behöva vrida denna så jag får rören åt ett annat håll pga platsbrist. Vad är detta för grej och framförallt hur gör man för att vrida dom? Länk Det är en M20B25 motor som sitter i en 5-serie. Jag har inte såna på min andra 2.5-liters som sitter i en 3-serie. Tacksam för snabbt svar! /Magnus | |
|
Det är en motorvärmare. Det brukar finnas en fästanordning ex en bult med mutter som sticker ut. Det ser dock inte ut som det på denna. Jag kommer ihåg för mååånga år sedan att det fanns vissa värmare som man pressade fast(knackade fast), det verkar vara en sådan. Jag har dock inget bra knep på att få loss en sådan :( förrutom att knacka försiktigt på den på "båda" kanterna( läs runt om), då borde den komma ut. Kan vara bra med en ny packning då den ska återmonteras(om det nu finns packning på denna modellen) Finns säkert någon annan som kan det bättre än mig :) _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
Smiley© |
Om du inte använder doppvärmaren så kan du ersätta den med en frostplugg så får du mer plats. Glöm inte att göra rent i hålet från gammal rost, ha gärna på lite tätningsmedel av något slag på doppvärmaren/frostpluggen (och gärna lite i hålet) innan du återmonterar den. /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.