|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
precis som det låter...jag har rost på båda sidor, som måste lagas, och därför måste rutorna bort, men hur på bästa sätt??? WmB SoundZ |
|
Du får ta ner dörrsidan naturligtvis. Sedan får du antagligen ta skraplisten (Den emellan rutan och dörren på utsidan). Sedan brukar det vara så att man får köra ner rutan till ungefär hälften varefter man kommer åt de skruvar som klämmer rutan i fönsterhissen. Därefter gäller det att "vrida" ut rutan. Man vevar ner rutan men håller kvar den i bakkant. Det innebär att du roterar rutan 90 grader. Därefter drar du rutan rakt upp på "utsidan" bilen. (Kanske självklart eftersom dörrkarmen lutar inåt. Lycka till och hoppas det funkar. |
|
jocker18@home.se |
förlåt för min otydlighet, det är bak dom ska bort..... det är lixxom inte dörrar där :D WmB SoundZ |
|
hehe! *Ler stort* Så tokigt det kan bli... är du säker på att du det är rutorna du ska ta bort?? =) |
|
|
Det har jag gjort en gång....det är inte så svårt som det verkar..... Ta bort listerna kring gummit vid rutan. Ta av dig skorna och lägg dig i baksätet och tryck med fötterna ut rutan ur karmen. Ha gärna en polare på andra sidan som tar emot den. Det är lite småpilligt att sätta tillbaka rutorna igen...dvs kromlisten på utsidan är lätt att kröka då det inte verkar gå att sätta tillbaka rutan om den sitter ikilad i gummilisten....men det går... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.