|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Dock så tror jag inte att ett spel som Forza 2 kan jämföras i känsla och realism med SimBins simulationer. Jag gillar att pilla med inställningarna rätt mycket och här kan man verkligen ändra det mesta. Sen har vi hundratals moddar och hundratals banor att ladda ner. Och bättre blir det hela tiden! Vorsprung durch freude am fahren |
|
| bmw_jerry Det går fint att modda. Går plocka ut riktigt mycket effekt ur dom dock inte överladdning men man kan byta vev, stakar, kolvar, ventiler, motorstyrning, kammar, insug, avgas, svänghjul, väghållning, lätta bilen, växellåda, diff. Ja det går göra nästan allt. Känsla och realism vet jag inte hur det är i förhållande till SimBins för det har jag aldrig testat men jag tycker att Forza 2 är det bästa bilspelet jag någonsin testat. Totalt överlägset alla grand turismo. (Dock inte testat 5). Men man kan justera alla vanliga saker som däcktryck, stötdämpare på alla sätt, bromstryck, aerodynamik, diff, och sådana saker. | |
|
Jasko och sneable, Har testat både Forza1/2 och samtliga spel ur SimBins portfolio. Forza är spelet som går väldigt långt för att vara realistiskt men där man också kan ha lite "casual" skoj i. När man spelar SimBins spel så blir allt extremt töntigt (inte nödvändigtvis negativt), det är en större grej, man måste nästan förbereda sig mentalt och så går det helt enkelt inte att spela spelet utan ratt. Båda är mycket bra och enligt mig bäst i sina respektive kategorier =) |
|
|
@Mixim Det är självklart att man ska ha ratt till SimBins simulationer. Det är bara inte samma spel utan rätt styrdon. Man missar såååå otroligt mycket att jag inte ens skulle tänka på att spela. Visst, det är töntigt att en 32-åring har en plast ratt hemma, men fy f## vad kul man kan ha online och spöa skiten ur en Ford Capri med sin CSL! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.