|
|
|
|---|---|
|
Hej !!! Tänkte be er om hjälp,efter 2 dars läsning på forumet.. Jag har konstigt problem med värme..När hastigheten stiger till 140km/tim vid 4500-5000 varv/min tempen stiger snabbt till röda markeringen :( men när jag släpper gas pedalen då börjar den sjunka och komma till normalt..Annars har inga andra problem med värmen,tempen står i mitten hela tiden.Provade lufta,men det hjälper inte heller.. Hadde varit borta en månad och bilen stog..kan det vara orsaken till d ??? Hoppas att det finns nån som kan hjälpa till med en tips.. Tack på förhand !!! Veni Vini Vici | |
|
PS.Har en 520-95a.Med en luftnings skruv vid exp.karl. Veni Vini Vici |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vattenpumpen. Impellorn släpper från axel vid högre farter då trycket ökar. Griper tag igen vid lägre. Just my 2c :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Tak för tipset :) !!! Då har jag en fråga till..Har hittad vattenpump i OKQ8 för ca 400kr,i Micro 644kr,Mekonomen 700 kr och BMW ca 800kr..Vad kan Ni rekomendera? Tack på förhand !!! Veni Vini Vici |
|
|
Tak för tipset :) !!! Då har jag en fråga till..Har hittad vattenpump i OKQ8 för ca 400kr,i Micro 644kr,Mekonomen 700 kr och BMW ca 800kr..Vad kan Ni rekomendera? Tack på förhand !!! Veni Vini Vici |
|
|
ÄR I REGEL SAMMA TILLVERKARE PÅ DET MESTA. PASSAR DEN SÅ KÖP DEN. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| Mekonomens pump har impeller av rostfritt, dvs den tål oerhört mkt. Många många års garanti också, köpte det till min 525 jag hade förrut. De billigare är med plastimpeller. | |
|
Stor TACK till Er alla för eran tips och råd !!! Ska köpa Mekonomen pumpen imon och byta.. Veni Vini Vici |
|
|
Hej !!! Tack till er alla för eran råd och tips !!! Har bytt vatten pump och termostat och nu allt funkar som den ska !!! Det tog bara 2 timmar :) Ett specielt Tack till Kävlingepågen !!! Det var presis som du sa :) Veni Vini Vici |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Alltid kul att hjälpa till :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.