|
|
|
|---|---|
|
Ni som äger en e90/91/92 och som behöver 17" vinter däck. Vad kör ni för däck och fälgar? Kör ni orginal fälgar eller har ni köpt något annat och vad i så fall? Är nämligen ute efter några 17" fälgar som passar e92. Tänker inte köpa runflat vill gärna köra på hakka 4 eller 5. Det får bli att köpa kompressor och däcklagningsats. Så vad rekommenderar ni för fälgar? Eller ska man satsa på orginalfälgar? Men ingen orginalfälg som finns just nu orginal lockar sådära enormt. Har kollat lite på dessa och om det överhuvudtaget passar på min bil har aldrig använt spacer och grejer och tanken får mig inte på bra humör att börja använda spacers? Alt1 Länk Alt2 Länk Alt3 Länk Eller är fälgarna som jag länkar till bara skräp? Jag är inte så haj på detta med fälgar. Priset på fälgarna är inte så himla noga men vill helst har 17" för att det blir förbannat dyrt med 18" dubbade däck. Mvh Kristian | |
|
Jag tycker fälgen i alt.2 ser ut precis som radialeker 73. Jag tror inte fälgarna är direkt skräp, vad säger att just BMW original fälgar skulle vara så himla mycket bättre? Missuppfatta mig inte nu, jag menar inte att BMW original skulle vara dåliga. Jag hade satsat på alt.2. Den fälgen ser enligt mig bäst ut av de 3 du listade. Jag satsar hellre mer pengar på ett bättre vinterdäck som nya Hakka 5, än på en snyggare fälg. |
|
|
Jag satsar hellre mer pengar på ett bättre vinterdäck som nya Hakka 5, än på en dyrare fälg. Saknar edit funktionen på detta forumet. |
|
|
Jag har hakka4 på BMW originalfälg style 159. Fantastiskt grepp i kombination med x-drive :-) |
|
|
Här för övrigt en bra översikt för BMW original fälgar: Länk Mvh Fredrik |
|
|
Jag kör med icke BMW 17" fälg och conti Viking contact odubbat. Fungerade bra på Z4án så det lär nog vara snäppet bättre på 325àn Man har ca 200 kg till att trycka till med! "Always a driving machine" |
|
|
Jag kör med Michelin Max Ice North tror jag dom heter 225/45 17", samma dimension som på sommardäcken alltså. Fälgen är självfallet BMW Original! Radialeker 160. Keep Your Distance! |
|
|
Glömde, jag kör med dubbat och är jättenöjd med dessa däck. Har alltid kört med Nokian förut men dessa däck är strået vassare! Keep Your Distance! |
|
|
Går det inte på mindre än 17" på E92?? Jag tänker definitivt köpa 16":are för vinterdäck till E91, finns ju ingen anledning att ha större däck än nödvändigt på vintern. //H |
|
|
17" gäller för e92 i alla fall för 335. Jag tror även de övriga e92:orna kräver 17". Priset mellan 16" och 17" är inte så himla stort men ska man gå upp på 18" dubbade vinterdäck blir urvalet inte så stort och priset hoppar upp rejält. 16" är förnuftigt, finns ju ingen ide att köra större om man kan ha 16" på vinterdäcken. Mvh Kristian |
|
|
På min 325 E90 har jag 17 på sommaren och 18 på vintern. Jag har fått en del kommentarer om att jag har större på vintern ;-) Nu när 335 kommer med 19" så är min tanke att behålla 18" vinterdäck. De är inköpta från gummihuset och har nokian hakka 4 i 225 bredd på sig. När jag köpte dem förra året så hade inte gummihuset så många olika alternativ. Det verkar som E9x har en väldigt ovanlig offset. Jag kan maila bilder ifall någon vill ha, eller om någon kan tipsa om ett bra ställa men kan lägga upp dem på. /Fredrik Swärd |
|
|
fakerlin Vad är det för länk till gamla BMW fälgar?! Kör på BMW orginal ( så klart! ) 17" Stjärneker 159 fälgar med Pirelli Carving 225/17/45 dubbdäck Fungerar utmärkt! |
|
|
Alt 2 klart snyggast! Liknar BMW:s 73:a som är en av de absolut snyggaste E46-fälgarna. Jag kommer att köra på Nokian Hakkapeliitta 17" friktionsdäck på Styling 158 i vinter. |
|
|
Letar replika Ellipsoideker 162, 18 eller helst 17 tum för att ha som vinterdäck: Länk Det närmaste jag funnit är: Länk Och bästa pris på dessa har jag funnit på dessa fälgar är 1.560 SEK/st i storlek 17" och ET 34. Ska jag slå till närmare kommer jag väl inte. De är väldigt lika känns det som. Eller vad tycker panelen? mvh Kristian |
|
|
Panelen håller med förutsatt att du kan byta ut centrumkapseln mot en BMW-logga. Går det? Kör själv med 162:or till sommardäcken, och hade kunnat tänka mig 17"-varianten av fälgen du länkar till med vinterdäcken. Nu blev det 158:or istället. |
|
|
Jag förutsätter att det måste gå att få på en BMW logga där i mitten. Annars får jag köpa Orginal fälgarna så enkelt är det. |
|
|
Sådära nu har jag pratat med Gummigubben. Han fick tag på denna fälg för priset 1.400 SEK/st: Länk BMW emblemet fråon orginalfälgens ska passa i navet. Så det ser orginal ut. :) Men han påstår att jag måste ha 225/50-17" annars blir rullomkretsen för liten. Kommer inte det bli balongdäck? Trodde man i princip alltid körde 225/45-17". Har ni 50 i profil på era vinterdäck? Mvh kristian |
|
|
1400 kr/styck man blir lite avundsjuk, mina vinterfälgar kostade 3200 kr/styck... Keep Your Distance! |
|
| Jag kör med 225/45-17 på fälg 159 under vintern | |
|
En sak som jag kom på angånde vinterdäck är att 335 har 1507cm spårvidd bak medans alla andra e92:or har 1513 cm. Det är en skillnad på 6cm. Låt oss säga att man vill köra 225/17" runt om på 8" ET35 fälg. Det kommer inte se bra ut då fälgen kommer alldeles för långt in? Kanske man måste ha 8.5" bredd på fälgarna även på vinterdäcken? Vad tror panelen.. Det är rätt förvirrande. Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.