AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.661

Byta bussning i bärarm bak e36 coupe

Nu dunkar och slår det som aldrig förr = byta främre bärarmsbussning bak.

Någon som har nå bra tips, hur ja ska gå till väga, räcker det med att lossa på de bultarna som håller fästet uppe eller bör jag göra något mer??

//Salis
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Är inte hundra, men behövs inte specialverktyg och pressar för att byta alla bussningar i E36orna?

Du får invänta svar från någon mer kunnig :P
nää d tror ja inte iaf =S bytte bussningar till fästena fram och det gick bra, va inte så svårt.. =) men har ingen aning om hur man gör bak dvs.. =S

//Salis
sådär nu har jag bytt på ena sidan och det gick över förväntan bra.. så nu ska ja bara byta på andra..
Va bara att lossa på fästet och lossa på stötdämparen sen lossa bussningen ur "hållaren" sen såga bort gamla metall hylsan och dit med ny bussning och göra allat i omvänd ordning =) för er som ville veta d.. =P

//Salis
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha, det lät ju enkelt... bärarmsbussningarna, vilka är de?
d sitter framför bakhjulet, själva fästet som går upp i karossen där, sitter med tre bult..

//Salis
em
11
emil_friberg
520d Touring -09
Krängde bakvagnen på din bil när du körde i typ brunnslock eller gupp? Tror isåfall att det är dom jag måste byta.
Ahh lite krängde den, inte så man tappade kontrollen men den drog iväg lite i sidled ibland.. men allt sånt och dunkande är helt borta nu, MKT bättre =) Rekomenderar att byta till powerflexbussningar mkt enkel montering och mkt bra bussningar, dock lite styvare än orginal men mer fördel än nackdel =)

//Salis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.