|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att köpa mig en BMW 318i E46 -04. Är det någon som känner till några brister eller fel som just denna modell är känd för? Har bl a hört att sidoblinkers tog in vatten. | |
|
Hej och välkommen! Det finns fantastiskt mycket skrivet om E46:ornas typiska fel och brister. Ta ett par timmar eller dagar och läs i forumet, sen finns en fin fin sökfunktion också. Ang. sidoblinkerserna så tränger det gärna in fukt i dom på samtilga E46, kolla bara att dom fungerar som dom skall. Om du köper en 318 -04 kommer du nog bli väldigt nöjd för det är en trevlig, solid, snygg, säker och driftsnål bil. |
|
|
Tack för svaret Grandy! Känns alltid bra att höra runt när man är i bilköpartagen. |
|
|
Prova en 6 cylindrig också som jag anser är en mycket trevligare bil att köra. och välkommen till forumet! //Simon |
|
| Enligt senaste numret av Motor får E46 toppbetyg av ägarna när det gäller fel och verkstadsbesök. Problemen med länkarmarna verkar vara över efter de modifieringar som gjordes 01 - 02. Jag undrar om rostskyddet har blivit bättre. | |
|
Glasrutorna börjar skallra (ska tydligen finnas något silikon som åtgärdar detta men det förstår inte min bmw verkstad) Tändspolarna röker - finns en återkallelse på dem med det vägrade min verkstad att fatta så jag fick betala och de bytte bara en. Busningaran i framvagnen slits fort (innan 10 000 mil) så klonkar de, inte mycket men märkbart - lösning är att byta till nya kontroll/länk armar med annan typ av bussning ... det gör inte verkstaden om de inte sett informationen på bmw's service bulletin och de har det inte så de sätter i vad de har på lager... Om du är tjock eller smal och har lädersäten så knarrar plasten i saken där du spänner fast säkerhetsbätet på förarstolen mot lädret på stolen och kommer göra dig vansinnig tillslut. Att dom kallar ac'n automatisk är ett skämt då du styr friskluftsinsläpp som man gör på volvo 340 från 1986 genom att öppna å stänga centrumspjället.... inte mycket lyxkänsla i det samt att bilen alltid är för var eller för kall Fukt i framlampor såväl osm sidoblikners Skruvar och andra fästen rostar så det rinner rostvatten på lacken å ser fördjävligt ut efter regn.. Fästen för bak-kjolen speciellt känsliga |
|
|
Ska du köra långa sträckor och tänker rent ekonomiskt är 318i ett utmärkt val. Min går nästan på ren luft. Vill du ha känslan av en sexa är det inte rätt val, men du var ju inne på 318i. Sidorutorna knarrar när det är torrt. Det är enda felet jag känt av. Mitt råd är köp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.