AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
596

Artikelnummer till softclosemotor till E39 touring

Ringde till bmw idag och skulle beställa ny motor, men han påstod att den kostade över 2000 kr. Nu tänkte jag om någon hade artikelnummret för motorn, för jag läste på forumet att den skulle kosta mellan 500-600 kr. Det är alltså den motorn som stänger luckan dom sista cm och låser den. Tacksam för svar !

/mvh jocke

Kolla på Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

Nr 10 som sitter för öppning av fjärrlåset kostar runt 500-600 kr, men det är nog inte den som behövs för softclose funktionen då den sitter liknande på alla, men kan det vara nr 4 som felar ingen prisuppgift på den.??

///MVH Hasso
Länk
hmm.. ja verkar juh vara 4an som det ser ut..

men finns det nån säkring måntro eller liknande som kan jävlas med det där?..

luckan är juh helt öppen, inte bara att den inte går att låsa, mitt i allt en dag så gick det juh inte att stänga den, studsa bara tillbaka om man försöker stänga den.

grr..

/mvh jocke

Lösningen har kommit!..

bytte clås motorn som sitter i själva luckan, och nu funkar det klockrent, fick bra service från englunds i luleå och han berättade att det är ganska standard efter några år att den blivit utsliten, och om den inte funkar som den ska, så ger den ingen signal till softclosen att luckan är stängd, därav kan man tro att det är softclose motorn det är fel på.. det är det inte..

köpte även lampan som sitter i koffertluckan, den var lite sliten och sprucken..

allt som allt ca 700kr fattigare, helt klart överkomligt ;).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.