|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihop, har gått från en 15-årig period av Mercedes ägande, till BMW. Är ny på forumet men tycker att det verkar otroligt bra och lärorikt! Har en fråga, har precis fått hem en 530d Touring som jag tänkte lastbilsregistrera. (kör enbart i tjänsten med denna bil) och det finns fortfarande en hel del att spara på en sådan konvertering. Känner ngn till några fallgropar på denna modell? Tacksam för svar! Magnus Västerås Dizzy69 | |
|
Om du har kuddar i bakbörrarna måste hänsyn (angående gallret) tas till detta. Jag har inte det så jag känner tyvärr inte till några detaljer. Tänk på att anmäla regningen till försäkringsbolaget, de sänker då premien med ca 30%. jörgen |
|
|
Tack Jörgen, då får man kolla upp det i samma veva. Bra tips ang. försäkringen! ///Magnus Västerås Dizzy69 |
|
|
Ring och snacka med dom här killarna: www.lastgaller.nu |
|
|
har för mig att det har snackats om att ändra skattereglerna för lätt lb-reggade bilar... värt att kolla upp om du ska lägga ner en massa kulor på ombyggnad och reggning... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Hejsan allihop, tack för alla svar. Jo visst man har "pratat" om att ändra reglerna, men det har man gjort i 5 år...Det finns ingenting konkret bestämt, men det man har diskuterat är att man enbart skall kunna lastbilsregga nya bilar (eller importbilar) och inte kunna konvertera en redan registrerad personbil. Men det är som sagt ingenting bestämt. Själv sparar jag ca 9.800 :-/år mot att köra den som vanlig personbil inkl lägre försäkringspremie...ett ganska enkelt val för mig. Tack igen för alla svar, har nu beställt ett galler samt låsningar till baksätet. Tjipp! ///Magnus Västerås Dizzy69 |
|
|
Angående bakre krockkuddar så måste man ha "intyg" från en bilverkstad att dessa är urkopplade om de sitter så att de kan påverka gallret vid krock. Lastbilsreggade en E320cdi kombi för någon månad sedan och hade detta problem. Hade dock tur i slutändan då besiktningsmannen tipsade om en verkstad som kunde fixa detta intyg. Möjligen kan man också skriva detta intyg själv, det vet jag inte, men skulle inte förvåna mig då man tillåts att själv intyga att gallret uppfyller ett gäng standarder trots att det är helt uppenbart att man inte kan veta det. T.ex. om man gör gallret själv. |
|
|
Det kan troligen ställa till det för mig också... Skall kolla upp det snarast. ///Magnus Dizzy69 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.