AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.341

originalsubben till tidig E39 något att ha?

se
63
sentenced
540 iA E39 -97
Och jag undrar också hur omfattande konverteringen är?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Den är inge vidare bra vad jag har hört men allt beror ju på vad man är ute efter.
se
63
sentenced
540 iA E39 -97
Jag är ute eftér lite utfyllnad i dom lägre registren men det får inte inskränka för mycket på bagaget.
Kräver den ett extra steg? , extra styrenhet?
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Jag har iofs inte testat utan subben, men i min mening så är originalsubben ett enda stort skämt !
RL
16
RLindberg
535d Touring -05
Jag har originalsubben i Touring-utförandet, dvs den som sitter till höger bak i skuffen. Den bompar på lite smått men jämfört med det ljud jag har byggt i tidigare bilar är den inget att ha.

Jag hade faktiskt bilen i ett par månader innan jag upptäckte att det satt en sub där. Förra ägaren sa inget om det så han visste väl kanske inte heller att den fanns där, och det säger ju en del...
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Jag tror det som är felet med basen är att den skulle pumpas med lite effekt .. Det är samma med basarna under stolarna på de nya modellerna. Jag trodde inte att de var nått att ha men sen efter att jag fixa ett riktigt steg så är jag mer än nöjd .. De lever nu och basen är inget fel på
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
subbasen i en E39 sedan -97 innehåller ett 5 1/4´ element från Nokia! Resten kan du själv räkna ut! Jag slänge min på tippen och installerade 2 stycken 10´ openairbasar i hatthyllan. Dessa fanns som option till M5 E39! Inte den billigaste eller bästa lösningen, men tillräckligt bra och en originalinstallation! De var dessutom konstruerade för att drivas av originalförstärkarna i Professional sound.

Mvh, Steaman
BMW 752 -02
L-R Discovery V8 -01
Audi A4 1,8t -01
BMW 650 CS Scarver -04
se
63
sentenced
540 iA E39 -97
Tack för alla svar, får väl pyssla ihop något eget i vinter då.

Har för mig att jag har läst att signalen till steget är högnivå.Har ni andra då använt den till att ta signalen till ett separat steg?Eller finns det lågnivåutgång på originalstereon som inte är dragen?(inget lyxljudpaketpaket på min bil)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Kan inget annat än att hålla med, originalsubben är ett skämt. BMW har förvånansvärt låg klass på ljudanläggningarna anser jag. Exempelvis Volvo V70 i additionutförande (=enklaste ljudanläggningen) låter MYCKET bättre än HiFi-systemet som finns i min E39:a, men det är ju klart det mesta annat är ju BMW:n bättre på ;-)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Sentenced: Fyra alternativ att välja på beroende på vilket system du har (1-3 om du inte har separat slutsteg);

1. Löd in lågnivåutgångar á la Folke, Länk

2. Skaffa slutsteg med högninvåingång

3. Skaffa hög- till lågnivåomvandlare.

4. Om du har professionalsystemet , Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.