|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som lyckats att demontera den på en M50 utan att riva insuget? Verkar som man måste ha armar som ET för att komma åt. Går det lättare att ta den underifrån? Tips någon? | |
|
Jag har aldrig provat komma åt tomgångsmotorn när insuget sitter på plats men när jag bytte toppen på min bil så åkte insuget av och då är det jättelätt att komma åt. Var inte så svårt att plocka bort insuget som man skulle kunna tro heller. Det är ett riktigt ormbo med slangar runt tomgångsmotorn så jag har svårt att se att det skulle gå lättare undriffrån. |
|
| Usch då. Var inte så sugen på att rycka insuget men det kanske skulle vara bra, kan man ju passa på att byta alla vacuumslangar också. | |
|
Jag fick ut den efter mycket om och men, ur min M52. Tur man har relativt smala och böjbara handleder. Det enda jag tog bort var oljefiltret och luftbälgen från friskluftfiltret på vä sida. Men jag tror att den lilla prylen sitter lättare åtkomlig på M50, lite längre fram under insuget om jag förstått rätt. 6a - för det är du värd |
|
|
Fick inte riktigt klart för mig hur jag skulle rengöra den på för vis, men jag droppade i lite olja och mejslade runt med lillfingret i hålet så den rörde sig lätt. Nå direkt skitig kan jag inte påstå att den var. 6a - för det är du värd |
|
|
Har du någon bild på tomgångsmotorn på plats i bilen ?? Frank |
|
| Jag är med på hur jag rengör TM, lite felformulerad rubrik, problemet är att komma åt den lille j..... | |
|
Den går som sagt att komma åt utan att demontera insuget men det underlättar förstås med små armar. Jag demonterade endast luftbälgen med lmm samt gasspjället. Sen får man stoppa in händerna från två håll och känna sig fram alternativt kika in där möjlighet ges. Mvh Johan |
|
|
Man kan även lossa skruvarna för infästningen av den, så slipper man det långdragna slitandet för att få loss den ur infästningen, dvs man lyfter ur den med fästplattan. 6a - för det är du värd |
|
| Ok, tackar. Då har man något att göra i helgen. Skönt :-) | |
|
Hur påverkar det motorns egenskaper när tomgångsmotorn är smutsig? Dålig tomgång helt enkelt? Min 520-94 kan doppa med tomgången och dö direkt igen efter start när motorn är lite varm! Är motorn riktigt varm eller helt kall sker detta ej! Nån som har nån idee om detta? Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.