AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.216

Ljud från Automat lådan?

När jag står stilla och har läge D i uppstår ett surrande ljud som inte har förekommit tidigare. Samma sak om backen läggs i när bilen är stillastående. Det upphör direkt när man lägger i läge N, eller när man åker.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Kan det vara ett "skallrande" ljud? Tänkte på värmeplåtar eller avgassystemet, brukar uppkomma konstiga ljud om de sitter löst eller om någon av ljuddämparna börjar ge sig invändigt just när man slår i D eller
R
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Tyler, min låda viiner liksom när jag gasar på ordentligt.

Det är ett vinande ljud när jag axxar , speciellt om jag gasar på ordentligt.

Är detta normalt? någon...

Mvh

beemoholist
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Kan tillägga att den är renoverad förra sommaren för 17 000 kr, då back växeln la av.

Så den ska vara ok.

Men detta vinande oroar mig, är det för att det trots allt är en 93a?

beemoholist
hi
20
hiblopp
E91 325i -11
Tyler: Jag kollade upp ett mycket snarlikt missljud på min 525iA -95 just idag faktiskt. Samma symptom som du beskriver - inget ljud vid neutral eller under färd, enbart vid stillastående med växel ilagd.

Det visade sig vara (troligast, ska felsökas närmre i samband med verkstadsbesök om två veckor) spännaren till generatorremmen. Denna verkar vara sliten, men missljudet uppkommer bara under nämnda förhållanden. Kan tillägga att det var svårt att höra varifrån det kom när jag satt i bilen med huven stäng, trodde först det var automatlådan i mitt fall också.
Lycka till med felsökning!

__
// Hiblopp
tack för svaren ska börja felsöka.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.