|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute efter en billig pendlingsbil för under 30' och funderar lite på en 518, helst touring. Vad ligger bensinförbrukningen på? Enligt modellgueiden ligger den på 0,87-0,88. Jag vet att min gamla 525iaX touring inte alls stämde med modellguidens siffror så därför frågar jag här vad era har dragit. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." | |
|
Min 518i -95 med M43 drar 0,85 l/mil i snitt med min körning, en del motorväg och en del stad... Som max har den druckit knappt 0,9 l/milen. Slö men snål alltså :) /Olof |
|
|
Snål?? min M50 drar 0.90l milen å då trycker jag gasen i botten. BMW e lag |
|
|
Jag har aldrig någonsin kommit över litern. Jag kör mest stadskörning, då brukar den ligga på drygt 0,9, har vid försikig långkörning kommit ner runt 0,7. Även om man har tung gasfot, så går det inte att få den at dra någon soppa ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag tycker inte att 0,85-0,9 låter så snålt. Det får väl kanske bli en VW Golf iallafall..... "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
| Jag är övernöjd varje gång jag klarar en tank under 1,5... | |
|
Min tidigare 518-90 körde jag på Ca:0,7, blandad körning, jag tyckte den drog väldigt lite soppa. BMW CS #5206 |
|
|
Med tanke på bilens storlek så är den ekonomisk. Sen gubbkör jag inte så mycket och bilen rullar på 225:or. En Golf må vara snålare, men det är ju inte riktigt samma sak. En E34 är en stor sedan som är relativt tyst och bekväm att färdas i, en mycket bättre långfärdsvagn än en liten sardinburks-Golf :) /Olof |
|
|
Olof: Visst är det så men i just detta fallet kommer ekonomin att få bestämma... "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Långsväng på semestern c:a 0,63 med familj, packning, AC och 205 däck. Tror jag kan under 0,6/landsväg om jag är själv med ett ägg på gaspedalen Helnöjd med ekonomin, snål men slö. ulfem |
|
| Kör ju 523 -00 touring på 0,85 snittat... och snålkör inte direkt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.