|
|
|
|---|---|
| Funderar över | |
|
Blev lite fel i inlägget så jag fortsätter här :-) Funderar över att köpa ESS kompressorkit som ett senare projekt till min 540iA E39. Undrar lite hur automatlådan tåler den utökade kraften 407HK/572NM? Kanske viktigt att man byter oljan i lådan lite oftare? Intervall? |
|
| Jag vet inte vad du funderar över men det fungerar bra. Har själv kört ca 8000mil med automat och kompressor utan problem | |
|
Köpte du också från ESS? Finns det andra bra alternativ? Jag kollade Dinan men de va dyrare. |
|
|
ravve: Har du läst detta? Länk |
|
| Jag köpte från ESS. Jag och min far har haft tre bilar med ess och varit mycket nöjda (och är nöjda förtfarande) | |
|
Har ni möjligtvis bänkat någon av bilarna och sett om man får vad som utlovas? Har ni monterat kitten själv? |
|
|
ryk 330xi: Har du även ESS på E91? |
|
|
Starre Nej jag har inte ess på e91 då det är en diesel. ravve Har en M3 -03 med smg och den hade orginal 295hk på bakhjulen och efter konvertering 412hk på bakhjulen. Ess har egen bänk nu och bänkar alla bilar före och eftger konvertering så man får papper på vad sin bil har för effekt. Vi har inte monterat något kit själv utan det har alltid gjorts hos ess i norge |
|
|
De är ju perfekt att dom bänkar på plats så man ser att allt står rätt till. Mappar de även på plats eller är de förprogrammerade grejer de pluggar in? Tänkte om man redan gjort andra justeringar på bilen så kan det ju va bra om det mappas även tillsammans med de. |
|
|
ravve dom mappar på plats. Länk till bänkpapper Länk Vis 15% drivlineförlust ger det 485hk i motorn efter trim och 343 orginal |
|
| Vad kostar det extra när dom monterar den på plats och bänkar bilen? | |
|
djstiv Jag vet faktiskt inte. Jag har alltid begärt pris inkl installation då det aldrig varit aktuellt att göra på annat vis för mig |
|
| Är inte priset på hemsidan inkl allt? | |
| Men ryx, säg då vad du gav för din installation(alltså pris för allt) och vad du köpte. Så kanske man kan klura ut :)) | |
| skriv när du köpte också...kan ju ha sänkt priset också... | |
| Till min 330 betalade jag 56000:- sek år 2002 när min far installerade några år senare på sin 328 betalade han ca 48000:- sek Prisskillnaden däremellan tror jag mest var valutaförändringar till det positiva för min far. Våra installationer var steg 1. | |
|
Finns de olika steg? Ser inga olika alternativ till min iaf. |
|
| ryk och möjligtvis andra som också har kompressor. Hur tar ni er igenom besiktningen? | |
| Går det att trimma hårdare än steg 1 med autlådan? | |
|
Någon som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.