|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag hade tänkt att skämma bort mig själv med en tidig julklapp i år innan snön och kylan kommer. Som topic lyder så letar jag efter Återförsäljare och Installatörer av Parkeringsvärmare i Göteborgsområdet till min 325CI-01 (BENSIN). Jag hoppas "parkeringsvärmare" är det rätta ordet efter det jag är ute efter. Jag vill med andra ord kunna ställa in att bilen skall utan någon extern källa värmas upp så att man kan hoppa in i en varm bil efter jobbet. All hjälp uppskattas! Vänligen Alexander | |
| varför inte gå till en auktoriserad bmw-åf? motor- och kupévärmare finns i tillbehörskatalogen. tror att det är webasto som gör dem. | |
|
Hittade de här efter en googling på "parkeringsvärmare" ->>> Länk Ring en av deras ÅF och här efter, verkar vara en riktigt ball grej. Skriv gärna här vad de sa det skulle kosta. BMWs värmare går på 10.000 och det verkar vara lite väl saftigt tycker jag. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Säljer BMW verkligen bensin-parkeringsvärmare då? Sist jag var inne och frågade så sa dem att de bara har sånna som värms upp via en extern källa (el), hmm... Hillstreet: 10 000 verkar vara ett ganska vanligt pris, är ganska nöjd om jag kan komma undan runt 10 000 för en bensinvärmare... |
|
|
AlexW: Ajdå.. Får väl frysa i vinter då :-) Det verkar dock onekligen trevligt att komma ner i en varm bil... Jag antar att en såndär bensinvärmare bara värmer kupén och inte motorn? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bensin/parkeringsvärmare värmer även motorn :) I alla fall på volvo :D |
|
| AlexW, har iofs bara kikat i tillbehörskatalogen till E91, men där finns en bränsledriven värmare om jag inte minns fel (har den inte här, men prislistan finns på bmw.se). | |
|
larsssss: Möjligt att de finns till E91 men nu är det E46 vi fryser i :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
E91. När det blåser kallt. Kanske tur att man inte är reklamare :) Nåja, sorry att jag inte kan hjälpa till. Jag hade testat att googla på Webasto-åf i Gbg-området. Borde dyka upp något. |
|
| Jag har för mig att en firma precis brevid BMW GBG säljer dom. Alltså vid bilstereo butiken och Ditec centret samma lokal som Dinitrol återförsäljaren. Men i ditt ställe hade jag ring upp generalagenten för att kolla vilka som säljer i göteborgstrakten och ringt runt och begärt kostnadsförslag. | |
|
Jag mailade BMW Group för att klara upp allt och fick ett svar från herr Ulf Törnblom så hänsivar mig att: "du får prova att ringa segerlöfs telefon 031 230700" Kul att de inte har någon hemsida så jag får nog ta mig dit och snacka med dem (har värsta telefonskräcken :D) |
|
|
*bump* Hur gick det med värmaren?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.