|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen blivit en jättenöjd 325-ägare. Bilen är från 94 och importerad från Tyskland. Jag har dock inte kommit fram till vad det är för larm på bilen. Jag har bara en dosa och skulle vilja skaffa mig en i reserv, ev av mindre modernare variant. Dosan jag har nu är ca 4 x 6 cm med ett "avkapat" hörn, med en vit och en röd knapp och en röd lampa. På rutorna står det Bmw original, men var inne på Bilcentralen och de påstod att larmdosan ska sitta i nyckeln om det är originallarm. För jobbigt vore det om man vart tvungen att skaffa sig ett helt nytt larm bara för den saken om den enda larmdosan man har pajade ihop. Jag har även tagit en bild på dosan om det är nån snäll människa som kan tänka sig veta vad det är för larm. Ha en bra söndag! Nu ska jag ut och rasta bilen. MVH/ Kevin | |
|
Välkommen till forumet och grattis till bilen! Många BMW-handlare är dåliga på veta om vilka varianter och extrautrustning det finns på äldre bilar! Ser den ut som nr 5 på bilden Länk är det ett eftermonterat original BMW-larm. Dosan kan eventuellt finnas att köpa som reservdel, skriv ut länken och be dem kolla en gång till. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack så mycket! Nu ligger dosan på hyllan här hemma, men finns det någon med kunskap om hur man kodar dessa dosor? MVH/ Kevin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.