|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått ett ganska bra deal på en 2006:ans 325-sedan. Är jag helt dum i huvudet om jag tror att jag kan kombinera den med att få barn i december? Borde jag bara tänka trygga svenska stationsvagnstankar och skaffa en touring istället? Har mätt på bagageutrymmet och det går att få in en hopfälld barnvagn i Sedanen, men det är ju klart att det är mindre praktiskt. Vad säger ni som har testat? Helt ogenomförbart eller? | |
| gjorde tjejen med barn,sålde volvon(kombi) och skaffade en 525 sedan har funkat utan nåt, man anpassar sig. | |
|
Så hur funkar det att baxa in och ut barnvagnar och grejer ur bakluckan? |
|
|
Allt går ;) Jag hade bara en 528i E28(senare två E28:or) med 3(tre) barn :) Visserligen så var jag tvungen att plocka bort hjulen varje gång barnvagnen skulle in...men det gick. Våga vägra kombi ;) Mvh Janne. |
|
|
Naturligtvis så måste du kolla vilken barnvagn som passar i en sedan 3-serie... Inte alla som sagt går så där "jättesmidigt" att forsla med.. Mvh Janne. |
|
| Som Janne T skrev det är bara att hitta en barnvagn som passar.Jag har en e46 coupe och har klarat mig med ett barn utan problem.Jag har bilat utomlands och jag lovar inga problem alls.Jag säger inte att en e60 inte är ett bättre val men så länge man har ett barn kan man klara sig med e46i. | |
|
Vi skall också ha ett barn i december samt att vi har en innan. Vi har precis fått en Brio combi och kan ni tänkar er, den barnvagnen går in i 325 coupé E36. Visserligen får man ta bort hjulen och ha underdelen för sig och överdelen för sig men så jobbigt är det inte och allt går om man vill... ;-). Dessutom tror jag inte tjejen orkar lyfta upp och i hela vagnen ändå om det hade varit möjligt. Jag har även haft en Emmaljunga barnvagn i en 530 E34 och i en 320 E46. M. Pedersen |
|
|
Jag säger bara.. Man blir ju trött av att bara läsa inlägget om hur mycket meck det verkar vara med att ta av hjul och separera underdel etc etc.. Ta en touring och minimera problemen. Dessutom använder man ju bilen så pass mycket på långresor och då ska man ju få in mer än bara vagnen. .....jag skriver detta mest för att jag vet hur svårt Cthulhu/Markus (som jag jobbar ihop med) har för kombis, och jag tycker det är skitkul att han snart kommer att köpa en ändå när hans bättre hälft har fått säga sitt tillräckligt många gånger. :D //H |
|
|
Must... resist... touring... "Land of the station wagon" som en amerikansk snubbe vi hade över beskrev det. Jag vill inte delta! Bättre sikt i sedanen också - touringen har en pinne precis där jag vill titta i döda vinkeln... |
|
|
Kan också tillägga Henrik - att du som redan har bytt din fina Z4 mot en Touring kanske omedvetet ångrar dig.... Sportbil till skåpbil över en natt liksom :) Misery loves company... |
|
|
Äsch, dagens föräldrar vill ha allting så enkelt och tillrättalagt. ;) När jag var barn var vi tre st i en E28 och den var aldrig nå tal om att byta ut. Sen när vi skaffade hund också så gick det några år och när bilbyte var på gång blev det en kombi. Men vilken tabbe, hunden fick ju ändå ligga på golvet fram när vi skulle åka längre för att få i lite packning och då hade hon mycket mer plats i BMWn. |
|
| I Sverige så har man kombi! Gärna med turbo och bakåtvänd barnstol samt pinsamma DVD-sagor. Chauffören skall framföra ekipaget iförd kortbyxor samt sandaler därmed basta. ;) Ett solklart fall för integrationsministeriet. Språktest i all ära men hur många ölbackar rymmer din kombi är avgörande för full tillhörighet i samfundet... | |
|
Är man en väldigt tålmodig och lugn person så kanske det kan fungera med sedan och småbarn. Själv tackar jag min lyckliga stjärna att jag köpte kombi innan lillan kom till världen. Det är inte klokt vad mycket prylar som ska med på bilresorna när man har småbarn! /Anders |
|
|
Anders129: Klockrent sagt.. Ergo, Cthulhu ska ha kombi. //H |
|
| Haha, hur gick med med "must... resist... touring..." Cthulhu? :D | |
|
Den kan faktiskt jag svara på... Det blev så illa att han nu håller på att sälja den "lilla kombin" och har köpt en stor j-a Porsche-SUV... Så från "resist touring" till "full on join the dark side" på två år... :-D |
|
| ...tilläggas bör dock att han gjorde en grym affär på Porschen genom KVD. Nästan lite avis eftersom min sambo lagt in veto mot X5/X6... | |
| Kan säga att vi har aldrig saknat kombi (ett barn) barvagnen var det inga problem att få in i hustruns SAAB 95aero. | |
|
Har touring nu, men när barnen var små åkte vi Merca W123 sedan. Insatsen fick man ta lös på barnvagnen. Det märks på de som skall ha sitt första barn att de tror man måste ha en SL-buss nästan. I början är de 0,5 m långa och väger 3-4 kg ;) Sedan beror det ju på hur man bor. Om man måste ha dagisplats dit man måste åka bil från låg ålder o.s.v. Blir det mer sällan man har barn i bilen går det ju med vad som helst. Bättre att lägga krutet på ett rum till barnet och en rejäl kapacitet i tvättstugan.. |
|
|
Porsche Cayenne ftw! Var svårt sugen på BMW X5 4.8 också. Nu är jag helt på den mörka sidan. |
|
|
Hej! Med "bara" ett barn funkar det med en bra sedan. Glöm inte att prova den tilltänkta vagnen på plats i bagaget, inte bara mäta och jämföra måtten! På papperet skulle en syskonvagn gå in i min gamla f d e30 Touring men vid ett praktiskt experiment visade detta sig vara långt ifrån verkligheten... Man blir bra på att packa effektivt och utnyttja alla ytor också... Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.