|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kl. 14 lördagen den 30/9 är det dags för avslutningsträff på Rosenön utanför Dalarö, vägbeskrivning... Länk träffen fortsätter med körning i Tungelsta-Sorundatrakten. Vi inleder med fika nere vid vattnet, med bilarna parkerade i anslutning, vid regn så finns det en trevlig fiskestuga men jag brukar inte beställa regn så det blir inget nu heller=) kaffe/te, smörgåsar, kakor/bullar, vatten/läsk/lättöl servas på plats så vi slipper hämta i huvudbyggnaden, detta är en lämplig träff att ta med hela familjen, om ni inte har pendlingsavstånd finns möjligheten att övernatta. Jag kom första gången till Rosenön i samband med en BMWträff 2002, och tänka på anläggningen både på grund av nye ägaren till Kungens M5 E34 "som kommer vara där med M5: an, han är restaurangchef" men framförallt på det fina läget och dess närhet till Tungelsta-Sorunda området med Stockholmstraktens roligaste vägar. Fikapaket kostar ca 60kr specialpris för oss BMWentusiaster, ön ägs av konferensanläggningen, det finns gott om plats för människor, men mindre gott för bilar "många privatpersoner använder öns parkering för eget bruk, så regnummer lämnas i receptionen för att slippa böter" så jag skulle vara tacksam om ni kunde maila regnummer och antal som kommer, detta är en önskan, jag vill inte att någon drar sig från att komma på grund av detta, så kommer ni spontant går det att lösa ändå, men det vore bra att veta om det kommer 20 pers, 50 pers så fikat kan göras i tillräcklig mängd. Maila även för övernattningspriser etc. sp@kappala.se Hemsidan för Rosenön... Länk Mvh Stephan | |
|
Otroligt trevligt ställe för övrigt! Jag e me! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Jag är med! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag kommer med valda delar av familjen ;) 3-4 pers.. Är ett kanon fint ställe där på Rosenön.. |
|
|
Detta låter trevligt, skall absolut försöka komma dit... Lite svårare utan körkort men får väl övertala tjejen! //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Typiskt att det sket sig för mig. Har tenta samma dag tyvärr. Hade varit kul att träffa alla BMW-freak i Sthlm, men det blir väl fler gånger (hoppas jag iaf). //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Återigen!.... kommer om vädret tillåter. Som vissa här känner till är jag överbeskyddande över min bil ang väta! Annars lär jag nog dyka upp,låter som en given träff för övrigt! MVH Patrik |
|
Kommer... ALPINA |
|
| I`ll Be There | |
|
Funderar på att åka upp från GBG. Hur många verkar dyka upp? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Stephan735i: Hur många är det som kommer på sista träffen, innan många börjar ställa av sina bilar? |
|
|
Jag kommer med en nyfixad 850:) Mvh Asken |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag kommer! MVH Patrik |
| Å jag med! | |
| jag kommer men kanske lite sent.. | |
|
ntd- Tjena! Hur går det med letandet efter bromsarna? Lyfter härmed min fortsatta intresseanmälan till de gamla! :) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
Danjel! Prova Powerpost, det funkar!! Lite off topic, eller? MVH Patrik |
|
Patrik. Ledsen att inlägget störde ditt sinne för ordning och reda... Ska använda powerpost nästa gång. Vet hut! ;) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Jag kommer inte. | |
|
Hallå alla glada! Följande har sagt att dom kommer eller tror sig komma; M5_sthlm 3-4pers (M5-92) NTD ??? (M5-95) Asken ??? (850i/6-91) J Dredd ??? (? 540iAT-00) Danjel ??? (540iAT-94) dobo ??? (Alpina B10 V8-97) ?Rodge 2pers (523i-97) Daniel F... ??? (540iT/6-95) ?Herr Gaspedal 2-3pers (528iM-00) Garvis ??? (M5T-93) ?HD91 2pers (750i E32) Esko 2pers (540iA-95) Carl Adam (M5 sv-såld-90) M635 forever 2pers (M635 CSi-84) Tozzy ??? (M5-00) ?henke Lexus ??? (540iA-93) ?Starre (VW Golf V?) Alla är välkomna (även utan BMW) så kom även om ni inte anmält er. Håller i det gör jag och Manfred som tar med sig sin M5-92, fint väder är beställt=) Rosenön har BROförbindelse så att det går att komma och gå som man vill detta skriver jag på uppkommen fråga. Mvh Stephan |
|
|
Ytterligare två stycken; Bosse J (1600GT-68) Kalle (330Ci-00) Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.