AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.067

BMW org. låsbultar bra.......

ch
212
chris
330 coupé -02
Nu när man lagt på 19" slog det mig låsbultarna som sitter orginal ser lite allround ut.
Är det ingen riktig Låsbult utan ett universal-lås för beemers???. Min påminner om torx-mönster
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det finns nog flera olika mönster glöm för all del inte att skriva upp numret som står på låsmuttern
utifall du tappar bort den.
Men håller med om att det ser "billigt " ut men de låssater som man får med när man köper fälgar(ibland) är ju inte mycket bättre dom.

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
ossism
chris: gör inte misstaget att bara ha bmw låsbult. jag blev av med mina kära fälgar efter 13 dagar för att jag trodde att dom skulle "räcka".

touring ska d va!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dubbla fälglås gör en del men ger dom sig f*n på att ta fälgarna så är det nog svårt att undvikas...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Om jag rotar i minnet så är det nog så att BMW har ca 30 st olika kombinationer fast med små variationer som passar till samtliga modeller.
Nån som har tips om vilka låsbultar man ska satsa på för att göra det så svårt som möjligt för bovarna?

Länk
Jirar
Blev själv rekommenderad när jag köpte fälgar att använda Mcgard låsbultar.
Det ska tydligen finnas en jäkla massa kombinationer och olika utföranden.
Råkade själv tappa bort delen man skruvar loss bultarna med,tog mig 1 vecka att få en ny pga att dom skulle tillverka en ny från Tyskland,så att jag tolkar det som jäkligt svårt att hitta en likadan i Sverige.

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Jag tycker det räcker med bmw original dem är ju härdade så det blir nog svårt för tjuvarna att slå in nåt i dem..
Man kan ju ha 5 låsbultar på varje fälg men om tjuven verkligen vill ha dem så tar han dem..
Det bästa är att ställa bilen i garage eller nått liknande där bilen inte syns..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.