AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.909

Är Luxautomobil AB samma som det tidigare Drottninghus automobile AB?

Sida 2 av 2
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Essingebil: Det låter jättebra att du kollat upp bilen men har du papper på allting att visa en köpare? Det kryllar nämligen av bilförsäljare som LJUGER rakt upp i ansiktet på köpare och berättar att de minsann kollat upp bilen på alla sätt osv men det enda de kan visa upp är en "milkontroll" från BMW som inte berättar någonting. Notera att detta inte är en anklagelse mot dig utan främst en förklaring varför folk på Autopower (med rätta) är mycket skeptiska till små, nystartade bolag som säljer importerade bilar.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Nu vet inte jag vilka som har lyckats ställa till det som dom gjort innan i dessa lokaler.
Men vi skall i alla fall inte lura folk på bilar, då vi båda är fullt medveta om att om man gör det kan man stänga efter nån månad. Det har vi inte för avsikt att göra, varken stänga eller lura folk.

Dessutom säljer vi inte bara importerade bilar.
Och som svar till andreas_lofgren, inte bara en milkoll. Be oss kontrollera (eller du själv) allt du vill på bilen. Vi kommer även att erbjuda m-test till just lite skeptiska kunder.
Vi har inte startat ett bolag för alla våra besparingar för att gå i konken efter någon månad.

Med vänliga hälsningar

Essinge bil AB.
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Låter bra det :)

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Essinge bil & Marine AB på Luxgatan 3 finns på blocket, se länk:

Länk

Här på autopower skriver en person, som gör gällande att han företräder bolaget, och hänvisar till namnet Essinge bil AB. Redan här så har vi två olika namn.

Vid en snabb sökning på bolagsverket framkommer att det bolag som hör hemma på adressen Luxgatan 3 har namnet Brogatans Bil AB. Och det namnet är registrerat och klart. Någon namnändring är inte på gång. Nu har vi alltså tre namn att spela med.

Det märkliga är att det namn som registrerats inte verkar användas i de annonser som bolaget har lagt ut. Vän av ordning undrar ju varför? En annan detalj är att det telefonnummer som anges i annonsen inte går att hitta på vare sig eniro.se eller hitta.se. Frågetecknen blir allt fler.

Till detta kan noteras att den Golf som annonseras på blocket (se hänvisning ovan) inte finns i Vägverkets register, i vart fall inte om man testar med det reg-nummer som finns i annonsen. Och den BMW 330 cabriolet som annonseras (där bilden verkar vara tagen i Tyskland) uppges ha registreringsnummer XSX223. En sökning visar att numret tillhör en Peugeot 206. Reg-numret till Mercan (SL500) verkar dock stämma, men elva ägare sedan juni 2004 känns ju inte så skoj. Diesel-Audin uppges har reg-nummer XSX128, men Vägverket menar att numret tillhör en Saab. M5:an har enligt annonsen ett reg-nummer som tillhör en ... VW Golf. Bilden pekar däremot på reg-nummer SHW364.

Tja, dra era slutsatser själv.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Nämen ojsan, en bilhandlare i en källare som inte har rent mjöl i påsen? Det kunde man väl aldrig ana...

//Lövet

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det finns inget företag som heter Essinge Bil & Marine AB, eller Essinge Bil ens, och Brogatans Bil AB är ett helt nyreggat bolag som inte lämnat in några bokslutshandlingar.

Mvh Johan
Bilarna som dessa bolag säljer kanske är i OK skick (har ingen egen erfarenhet från dessa tidigare bolag) men vad är anledningen till att bilarna hos många "importbolag" inte är inregistrerade och besiktigade (nu pratar jag alltså generellt sett och inte specifikt rörande bolaget i denna tråd)?

Är det momsfusk som ligger bakom, dvs man drar moms vid inköp i utlandet, men låter "privatperson" stå som importör i Sverige vid reg.besiktning m.m och det bolag som dragit moms i tyskland läggs ned kort efteråt varpå nytt bolag startas upp här i Sverige?

T4 -99
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Slippa stå för garantier, slippa skatta för vinsten, slippa momsen. Anledningarna är många och lika jäkliga allihop.

//Lövet

niza
Varning för Luxautomobil AB Inte bra och oseriös butik!
Titta bara i Svensk Handelstidning Justitia nr 27-28, 13 juli 2007:
Företaget Luxgatan Automobil & Marin AB, Luxgatan 3 har under den senaste 12 månaders perioden 18 ansökningar om betalningsförelägganden hos kronofogden och 18 utslag av betalningsförelägganden hos kronofogden. Jag tycker inte att jag får en känsla av seriositet hos det företaget.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Nicket "Essingebil" har ju oxå tystnat märkligt nog.

Med tanke på det som Mixtus hittar och låtit oss ta del av så är väl vidare kommentarer rätt överflödiga....

Personligen tänker jag inte köpa något där.

Niklas

Fransosen
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ett företag med namnet Luxgatans Bil förekom i dagens konkursannonser i SvD.

Samma gentlemän som ovan?

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Ho ho.. Kommentarer överflödiga.. Ett par nyare MB i deras annons regade på detta bolag Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja Herre Gud. Seriösa affärsmän.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.