|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Ubbe_>>Ring direkt till en BMW verkstad, då får du det svart på vitt direkt.. |
| Lars: Det går ju även att köra LC genom att hålla in den högra paddeln på samma sätt som växelspaken, kanske lite lättare då man slipper släppa ratten =) | |
Lars Jakobsson |
iqbad>>Det var nått nytt, det måste jag prova ... |
| iqbad ; plus knappen alltså ?? varför är det minus när det är spaken då ? | |
|
Nu blev jag lite osäker, har inte gjort LC själv men suttit brevid några gånger när kompisen gör det med paddlarna. Kolla denna film som jag tagit, här gör killen en LC med paddlarna. (även om man knappt ser vad han håller på med) Men det kanske är vänster paddel då? Man ser ju nästan höger paddel i filmen, och han verkar ju inte röra den. hmm. [url=Länk here to watch LC-start-M3E46[/url] |
|
|
Då provar vi med länken igen: Länk |
|
Lars Jakobsson |
iqbad>>Länken funkar inte.. |
|
Nej, nu ringde jag min kompis, jag måste ha kommit ihåg fel. Han sa att han alltid gör med spaken precis som lars beskrev tidigare. Jag ber om ursäkt för min förrvirrade information.. =( I filmen så borde han ju faktiskt växla med spaken då han aldrig tar upp handen för att röra + paddeln. Men vore det inte mycket smidigare om man kunna hålla in minus på paddeln och bara släppa när man vill iväg? |
|
|
jag har för mig att jag sett LC skötas med padeln på en M3 CSL? kan ha fel. mvh. |
|
Lars Jakobsson |
Jag åker bort till älsklingen och kollar så hör jag av mig senare så får vi se om det funkar eller inte :) |
Lars Jakobsson |
Nej, SMG2 kan enbart starta LC:n med spaken, inte med paddlarna.. |
| Är det nån lampa som tänds när man kör LC ??? nu vill jag bara ha bra väder för en LC test =) | |
Lars Jakobsson |
Maxad>>Nej...ingen lampa eller nått sånt... |
|
Om ni saknar manualen till era växellådor så kan ni ladda ner den här Länk //Cosmo |
|
|
Lars, kan det vara så att jag har samma problem som du hade? Länk Dock så verkar min växling alltid fungera när jag använder spaken. Tror nån att det kan vara nått litet glapp i givarna för + paddeln kanske? |
|
Lars Jakobsson |
Krizz>>Nej, låter inte som samma fel, min gick ner på "säkerhets läget", dvs växeln bara blinkar.. därimot så rekommenderar jag alla som har SMG att montera bort givarna i fronten, ställer bara till problem.. Låter som felet skulle sitta vid givaren för paddeln.. men skumt om det bara är vid höga varvtal? |
| Vad exakt är det för givare vi pratar om? | |
Lars Jakobsson |
Det sitter två givare i fronten vid låsningen till huven.. dom gör så att du inte kan få i en växel om huven skulle vara öppen tex... |
|
Tja! Väldigt gammal tråd, men tänkte ifall någon ser. Har exakt samma problem som dig. Vad kostade det att fixa, samt kan man göra det själv? Var sitter styrboxen osv? Tacksam för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.