|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad gick kalaset på då? Undra om man vågar köpa M3 med SMG2 eller om man ska välja vanliga lådan när det är dags för ett köp? Mvh Per |
|
|
lars : har du kört mycket med LC ? är det de som gör att kopplingen slits ? mvh |
|
Lars Jakobsson |
P3r>>Går på motorförsäkringen, så det blir bara självrisken...dock ovanligt fel. Har aldrig hört nån annan som haft det iallefall. Klart du ska ha SMGII :P Ge det några veckor så du lär känna lådan, sen vill du aldrig ha manuell igen :) Ulrik>>Ja, jag har kört alldeles för mkt LC igentligen.. säkert 30-40ggr.. Så klart det slits-..och i o med att den slirar i det läget så rekommenderar BMW inte mer än 10 LC innan kopplingen börjar bli sämmre.. Men kör man normalt går det hur bra som helst :P Min älskling: Länk |
| Kör på Burnout läget istället när du använder LC:n, då är det bara däcken som slits. | |
|
Har samma problem efter kompressormatningen, händer inte ofta men är välldigt störande. Kan någon skicka bilderna här åt vore jag tacksam. /Robban |
|
Lars Jakobsson |
355Hp>>Och det gör man hur då? ;) ZxD>>Sensorerna sitter där låsningen för huven är, och du hittar kablarna väldigt enkelt. Det enda du behöver göra är att klippa av kabeln och sen pressa ihop dom så dom har ständig kontakt.. Min älskling: Länk |
|
Tackar :) /Robban |
|
|
Har Precis samma syptom som beskrivs här ovan. Har en M3 -97 limo. Har också besökt BMW-verkstad utan resultat. Har hört om sensorer, har aldrig testat. Fått tips om byte av relä, ingen skillnad. Sturboxen - vad kostar byte av en sådan, finns begagnade? ubbe_ |
|
Lars Jakobsson |
Mmm.. min BMW verkstad testade alla genvägar först med... Satsa på en ny box är mitt råd.. runt 8000:- monterat och klart gissar jag på, ska kolla upp det imorgon. |
|
Okej, låter bra. Jag ser med spänning fram mot ditt svar. ubbe_ |
|
| Hur får man fram Burnout läge ?? ärlig talat varför har Bmw lagt in en sådan funktion som LC för optimal Acc när man inte ens kan använda den ? helt värdelös jo då kunde de lika gärna ha hoppat över den. Hur stor är skillnaden på 0-100 om man endast kör med Fullgas från stillastående alltså endast stänga av antispinn och gasa fullt ? Jag som såg fram emot sommaren så jag kunde testa LC på bilen får nog lägga det på hyllan känns det som =( | |
Lindeberg |
Hum.. ni skirver nåt om LC? Vad betyder LC?:S |
|
Lindeberg; Launchcontrol M V H Stephan Min bil: Länk |
|
Lars Jakobsson |
Maxad>>Burnout läget är där du bara gasar från stillastående utan LC. Vad jag har märkt så är skillnaden enorm med LC, har kört mot flertal 4 hjulsdrivna och är väldigt imponerad av den gemfört med bilar som kör utan. Jag har kört med min väldigt många ggr nu utan några som helst problem. Prova får du se, jag blev imponerad... Ubbe_>>Hann inte fått tag på uppgifterna idag, men garanterat finns dom här imorgon :) |
Lars Jakobsson |
Ubbe_>>Nu så ;) 5400 i material kostnad för styrboxen + moms, så runt 8000:- Material kostnaden och jobbet gick på c:a 10 400:- inklusive moms. |
|
Thanks mate! Planerar kränga kärran nu i vår. Bra veta kostnaden för repet. Det avgör vilket utgångspris jag sätter. Än en gång - Tack! Bussigt. ubbe_ |
|
| okej så Burnout är plattan i mattan utan antispinn ?? Har faktiskt aldrig testat min LC av nån anledning tycker det borde finnas en knapp som aktiverar allt som Stänger av DSC sätter den på S6 och vips har man LC klart :)) ska nog testa den en gång iallafall så jag vet vad den går ut på. Kan man hålla växel frammåt hur länge som helst med gasen helt ner ?? typ om jag står bakom ett rödlyse och ska använda LC tills den slår om till grönt kan man hålla in Växel frammåt med gasen helt nertrampad utan att den böra tokvarva ? | |
|
Ubbe_, känns som litet äpplen och päron att diagnostisera din bil som har SMG1 efter efter vad som händer en bil med SMG2, systemen är radikalt olika och tillverkas av olika underleverantörer. Spontant så är det nog troligare att ditt fel beror på dåligt tryck i den hydrofon-liknande meckapären du har i framkant av motorn, passagerarsidan. Denna ger det hydraliska trycket, och verkar behövas bytas ibland. Vet ej vad det kostar. |
|
|
Det kan ligga nåt i det du säger seb. Faktum är att symptomen är exakt lika. Dessvärre går inte den hydrofonliknande mackapären byta enskilt. Skulle vara intressant få en kostnadskalkyl av någon som vet. ubbe_ |
|
Lars Jakobsson |
Maxad>>Man kan programera om funktionen så att det blir som du säger, stänger man av dsc så blir det S6 direkt, tror ESS gör sånt.. Jag har inte provat hur länge man kan hålla LC aktiverat utan att starta, men ett rödljus är inga problem. Du stänger av dsc, aktiverar S6, trycker växelspaken framåt och håller den där. Nu ska du hålla gasen i botten, bilen går bara upp till det varvtalet den är programerad för, 3600 alt. 3800. När du vill starta släpper du växelspaken, håll plattan i mattan och var bered att växla :) Om du vill avbryta LC släpper du bara gasen... Lars |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.