|
|
|
|---|---|
|
Varför gnisslar (tjuter) bromsar? Min frambromsar gnisslar när jag bromsar försiktigt... Dom är inte på något sätt slitna varken skivor eller belägg. någon som har nåt tips på hur man kan få bort oljudet? Tacksam för svar? | |
|
När är bromsarna bytta...? Kan vara skeva bromskivor som låter, vanligt! _____Vraum!_____ |
|
| mmm jag har funderat på det me men det tjuter konstant vid försiktig inbromsning. inte stöt vis som det brukar göra när skivor är skeva... | |
|
Har du bromsat ordentligt någon gång på senaste? Hade liknande läten från mina bromsar, trodde dom var slut men det var dom icke. Efter några kraftiga bromsningar så försvann oljudet. Det sitter inte biltemagrejjer på då? |
|
|
Jo jag har bromsat ordentligt ett par ggr och då upphör ljudet en kortare tid. He he det är biltema bak.. (dom luktar konstigt) he he Fram vet jag inte vad det är för bromsar.. tror det är bmw orginal. |
|
|
bromsar gnisslar på grund av små vibrationer man kan montera Skrikdämpningsplattor för att motverka det Länk jag tror inte att biltema skriker mer än andra bromsar mina brembo och textar bromsar var ganska bra på det också |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.