|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Har en bmw 540ia som tjuvar strøm. Kom en kvæll nær ja skulle hem från jobbet, då det bara tickade i startmotorn. Ær det vært att førsøka leta efter felet eller ska man lægga pengar på att felsøka bilen? Vart kan det vara mest troligt att felet kan vara? Mvh André | |
|
Jag hadde just det felet på min 525 a -92, igår när jag skulle starta bilen så var den helt död. Efter lite felsökning med en amperemätare så hittade jag felet som var belysningen i bagaget, det sitter en brytare uppe i bak-luckan som trycks upp av en pigg nere vid bygelen när man stänger bak luckan, problemet var att piggen var lite nött så den tryckte inte upp brytaren tillräckligt för att släcka lyset, mitt råd är att du öppnar skid-luckan (om det sitter en sån på 540 ) & tittar efter om lyset är släckt eller inte(givetvis med bakluckan stängd)Lycka till. |
|
|
Om du har NAVI - kolla så den slår av. En kollega hade det problemet (540) och NAVI:n åt upp batteriet varje natt. Han fick montera ur den till slut. // Länk |
|
|
Hade problemet på min 530 touring -93. Det visade sig att det var slutsteget (sitter på de som har hifi-paket orginal) ständigt stod på, då förre ägaren kopplat stereon så den gick att lyssna på trots att tändningen var avstängd. Tog helt enkelt bort säkringen som sitter under baksätet. detta gjorde dock att stereon bara gick att lyssna på med tändningen på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.