|
|
|
|---|---|
|
Hej! Om en motor läcker olja vid grenröret genom en bult vad kan vara felet? Det rör sig om oerhört lite olja. Det sker inte hela tiden. Motorn startades upp när den var ljummen och det kom en "bubbla" som liknade olja. (Motorn gick på tomgång.) Det var inte olja under motorn eller någon annanstans än vid bulten. Testade dra åt bulten, men det gick inte dra åt den mer. Bilen kördes riktigt varm och den bubblade ut olja två gånger på tomgång efteråt. Sen kom där inte mer olja trots uppvarvning. Kanske sot som täppt till? Var kommer oljan ifrån? Där ska väl inte kunna komma olja? Spricka i blocket? Ventilstyrningen? Oljan i motorn var fin. Inget tecken på vatten där och bilen gick mycket bra. Inget konstigt med avgaserna heller när den står på tomgång Är det någon som vet vad som kan vara fel? Tack på förhand! Hälsningar Björn | |
|
Om du har tex M10an (nu vet jag inte eftersom du inte skriver)så går pinnbultarna in i toppen alltså genomgående hål.Är då en bult av nån anledning ytbytt,för kort,eller i värsta fall gängpajj,så händer det att den läcker. Så spraya på rostlösare o ta bort muttern till o börja med,har du tur följer pinnbulten med. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Hej, tack för svaret! Kan vara en möjlighet? Bilen är ganska rejält trimmad och det finns en möjlighet att det kanske skruvats där? Det rör sig inte specifikt om en BMW-motor, eftersom det är ett BMW-forum så skrev jag frågan som en "allmänn" fråga. :) Tack än en gång för ditt svar! :) Är det fler som har någon aning om vad det kan röra sig om? Hälsningar Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.