|
|
|
|---|---|
|
Bytte silentblock på min 525 -92 och nu lever inte bilen ett eget liv på vägen längre, vilken skillnad :-) Men det visade sej vara lite sönderrostat under fästet som håller silent-blocket, jag fick dit en av dom små bultarna och fästet är på plats. Men frågan är hur länge det håller? Finns det färdiga ekonomiplåtar eller är det hemmabygge som gäller, det måste ju gå att fästa dom 2 bultarna för fästet i något. | |
|
kärt barn kan juh ha många namn och så, men vad är ett silentblock? nån trevlig typ som har en bild ? Ge han olja Bara!! |
|
Anthrax |
Fatii: Ordet silentblock dyker faktiskt upp här rätt så ofta. Det är namnet för en typ av bussning i bakvagnen. Vill du ha en bättre beskrivning, så får du söka efter den. |
|
Silent-block är BMW's namn på den stora bakbussning som förbinder karossen med bakvagnen... |
|
|
Fatii: Nr 2 på denna bild är silentblocken, sitter 4 st som håller hela bakvagnskonstrutionen. Länk ___ /Fredrik |
|
|
okej mjältbrand kul att du visste ;).. thx Dmi/pex för bra förklaring, sry jag låna tråden! Ge han olja Bara!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.